به گزارش پارس ، لاله افتخاری در حاشیه مراسم افتتاح دهکده مهارت حامیان اشتغال در سبزوار در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه دولت در زمینه بهره‌برداری از محصولات ایرانی کوتاهی می‌کند، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی توجه به بهر‌ه‌برداری از ظرفیت‌های داخلی است که در این زمینه قوانین خوبی در مجلس داشتیم و دولت باید اجرای آن را در دستور کار سریع خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در نخستین گام در راستای بهره‌برداری از محصولات ایرانی تمام خودروهای خود را از شرکت‌های داخلی خودروسازی خریداری کرده است، تصریح کرد: متاسفانه دولت در زمینه بهره‌برداری از محصولات ایرانی ضعیف عمل می‌کند در حالی که توانایی بهره‌برداری از خودروهای ایرانی را دارد.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس با واردات بی‌رویه کالا از کشورهای خارجی و به ویژه چین مخالف است، خاطرنشان کرد: مجلس برای حمایت از تولیدات داخلی قوانین کاربردی خوبی را تنظیم و تصویب کرده و براساس این قوانین توجه به محصولات ایرانی در اولویت کاری دولت قرار دارد.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در حقیقت همان الگوی اقتصاد اسلامی بیان کرد: جامعه اسلامی باید متکی بر این اقتصاد باشد که در آن بالاترین بهره‌وری با استفاده از کمترین هزینه مورد توجه است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برنامه اقتصاد مقاومتی وابستگی به نفت در حد بسیار بالایی کاهش می‌یابد، ادامه داد: استقلال اقتصادی و کاهش وابستگی به کشورهای دارای قدرت اقتصادی از مهم‌ترین ویژگی‌های برنامه اقتصاد مقاومتی است و با فرض اینکه توافقی هم صورت بگیرد و همه تحریم‌های دشمن در همه حوزه‌ها برداشته شود نباید به دوران اقتصاد وابسته برگردیم و باز هم باید برنامه اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم.

افتخاری با تاکید بر اینکه باید فرصت طلایی تحریم را تبدیل به فرصت طلایی اقتصاد مقاومتی کنیم، گفت: متاسفانه بسیاری از فرصت‌های این حوزه از بین رفته و ما امیدواریم با قوانین حمایتی مجلس و تلاش دولت از فرصت‌های باقی‌مانده بهره‌برداری کنیم.

وی با اشاره به نمایشگاه دهکده مهارت حامیان اشتغال سبزوار یادآور شد: امروز دولت و مجلس توجه ویژه‌ای به ایجاد کارگاه‌های صنعتی کوچک و زود بازده دارند که مزیت مهم این مجموعه‌ها خودکفایی، ایجاد اشتغال پایدار، توانمندسازی اقشار مختلف جامعه، کاهش آسیب‌های اجتماعی و درآمدزایی است.

رئیس فراکسیون حمایت از نخبگان، مخترعان و اقتصاد دانش بنیان مجلس با بیان اینکه ایجاد این کارگاه‌ها می‌تواند به اشتغال بانوان نیز کمک کند، ادامه داد: یکی از ویژگی‌های این کارگاه‌ها خانواده محور بودن آنهاست که ضمن حفظ بنیان خانواده اشتغال و درآمد را نیز فراهم می‌کند.