به گزارش پارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه اظهار کرد: بسیار خوشحالم بعد از ۱۷ سال، اولین سفر وزیر خارجه فرانسه به تهران را داریم. البته سال ۲۰۰۳ میزبان وزیر خارجه وقت فرانسه بودیم، اما آن دیدار در قالب یک دیدار سه‌جانبه بود.
 
وی ایران و فرانسه را دارای سابقه دیرینه روابط دوجانبه دانست و گفت: این روابط در سال‌های اخیر با فراز و نشیب‌های بوده است و امیدواریم از این به بعد بیشتر به سمت روابط قوی‌تر و جدی‌تر حرکت کنیم.
 
وزیر امور خارجه گفت: ما بحث‌های خوبی را شروع کردیم و قرار است در خصوص پیگیری روابط در حوزه‌های مختلف، گسترش و توسعه مناسبات را داشته باشیم.
 
ظریف خاطرنشان کرد: با اجرای توافق برجام، زمینه برای همکاری‌های اقتصادی در حوزه‌های انرژی، حمل و نقل و صنایع خودروسازی فراهم شده است که البته این همکاری‌ها به طور سنتی بین ایران و فرانسه موجود بوده است.
 
وی ادامه داد: در آخر تابستان سفر هیات اقتصادی فرانسه به ایران را خواهیم داشت که در رأس این هیات، یکی از وزرای کابینه دولت فرانسه حضور دارد.
 
وزیر امور خارجه تصریح کرد: امروز فابیوس با چند وزیر اقتصادی ایران گفتگوهایی را انجام خواهد داد.
 
ظریف تصریح کرد: ما توافق کردیم گفتگوهای سیاسی که مدتی در حوزه هسته‌ای محدود بود را گسترش دهیم و این گفتگوها را در سطح مدیران کل، معاونین وزرا و در نهایت وزرا ادامه دهیم.
 
وی با اشاره به موضوعات مشترک بین ایران و فرانسه، تاکید کرد: مبارزه با افراط، تروریسم، مواد مخدر و همکاری‌های محیط‌زیستی زمینه‌های گفتگوهای ما و فرانسه است.
 
وزیر امور خارجه با بیان اینکه ما علاوه بر توافق هسته‌ای، روابط دیرینه‌ای در حوزه هسته‌ای با فرانسه داشته‌ایم، گفت: امیدواریم روابط در این حوزه بیشتر شود.
 
ظریف تاکید کرد: ما امیدواریم سوءتفاهم‌های گذشته رفع شود و در آینده شاهد توسعه روابط در جهت منافع مشترک و صلح و امنیت باشیم.
 
وی افزود: ما همکاری‌های منطقه‌ای را برای مبارزه با تروریسم و افراط آغاز کرده‌ایم که خوشحالم در این خصوص با وزیر خارجه فرانسه هم نظر هستیم.