به گزارش پارس به نقل از فارس، هشتمین دور رایزنی‌های هسته‌ای در راستای نگارش پیش نویس برنامه جامع اقدام مشترک از روز چهارشنبه ۲۷ خرداد ماه در سطح معاونان در شهر وین در جریان است و قرار است محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران بامداد فردا (شنبه) به منظور حضور در این مذاکرات راهی وین شود.


جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز امشب وارد وین می‌شود و لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه نیز فردا (شنبه) در وین خواهد بود.

خبرنگار فارس مطلع شد که فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس و فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان نیز طی روزهای شنبه و یکشنبه در وین حضور خواهند داشت.

هنوز مشخص نیست که سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و وانگ یی وزیر خارجه چین چه زمانی در وین حضور خواهند یافت.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در آستانه عزیمت به وین در صفحه توئیتر خود با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع مقامات و مسئولان کشوری و لشکری گفت: همانطور که رهبر انقلاب تاکید کردند ایرانیها به دنبال یک توافق موقر هستند و زیاده خواهی را برنمی‌تابند.

وی گفت: ما به وین می‌رویم تا یک توافق بادوام و منصفانه را به دست آوریم.

عراقچی نیز امروز در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران شنبه وارد وین می‌شود، افزود: فکر می‌کنم روزهای شنبه و یکشنبه ملاقات‌های دو جانبه بین وزرای خارجه و بعضاً چند جانبه برگزار شود و بعد دوباره کار نگارش ادامه پیدا خواهد کرد.
وی در پاسخ به موضوع تمدید مذاکرات گفت: بحث تمدید الان در دستور کار ما وجود ندارد، بنای ما این است که تا زمان تعیین شده بتوانیم به یک توافقی برسیم و اگر لازم باشد چند روزی کار را ادامه می‌دهیم، تا در پایان به یک جمع بندی برسیم.

یک منبع مطلع شب گذشته در گفت‌وگو با فارس با ذکر این نکته که پیشرفت‌هایی در حذف پرانتزها صورت گرفته و بخش قابل توجهی از متن در حال حاضر از پرانتزها پاک شده است، یادآور شد: اما پرانتزهای باقیمانده در متن، همه ناظر به موضوعات مورد اختلاف مهم و اساسی هستند.

این منبع خاطرنشان کرد: پیشرفت ذکر شده در متن به خودی خود ارزش خاصی از جهت نیل به توافق ندارد. از همین جهت، نگاه کمی در ارزیابی پیشرفت متن ممکن است موجب بروز ابهام و سردرگمی شود.