به گزارش پارس به نقل از تسنیم، "فولکر بک" رئیس گروه پارلمانی آلمان-اسرائیل و از نمایندگان حزب سبز پارلمان آلمان با انتقاد شدید به سفر "زیگمار گابریل"، معاون صدر اعظم و وزیر اقتصاد آلمان به ایران به دولت آلمان درباره نزدیکی بیش از حد به ایران هشدار داد.

وی که در گفتگو با خبرگزاری آلمان سخن می گفت همچنین مدعی شد که ایران با توجه به موضع گیری هایش در قبال اسرائیل و شرایط حقوق بشری که دارد نمی تواند نه دوست و نه شریک استراتژیکی برای آلمان باشد.

"فولکر بک" این انتقاد را به گابریل وارد کرد که بعد از توافق هسته ای با ایران به عنوان اولین سیاستمدار بلند پایه غربی به ین کشور سفر کرد و در این راستا گفت: گابریل با سفر خود به ایران نرمال شدن مناسبات با تهران را که هنوز شکل نگرفته است به نمایش درآورد.

وی مدعی شد که شرایط حقوق بشردر ایران همچنان فاجعه بار است و ایران همچنان با گروه های تروریستی مانند حزب الله و حماس همکاری دارد.

گابریل در سفر خود طی روزهای یکشنبه تا سه شنبه گذشته با حسن روحانی رئیس جمهوری و سایر مقام های ارشد کشورمان دیدار کرد.

هیاتی از نمایندگان تجاری شرکت های بزرگ آلمانی از جمله لینده و باسف نیز به تهران سفر کرده اند.

رونالد لاودر رئیس کنگره جهانی یهود نیز اخیرا  با انتشار بیانیه ای ضمن انتقاد شدید از سفر معاون صدر اعظم آلمان به تهران، تاکید کرد: این مساله آزاردهنده است که معاون صدر اعظم و وزیر اقتصاد آلمان و هیات تجاری همراه وی تنها 5 روز برای سفر به تهران صبر کردند.

انجمن های صنعتی آلمان اعلام کرده اند که صادرات این کشور به ایران طی سال گذشته به 2.4 میلیارد یورو رسیده و این رقم طی سال های آینده قابلیت 4 برابر شدن و رسیدن به 10 میلیارد یورو را دارد.