به گزارش پارس به نقل از افکارنیوز، احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ما با تبریک پیروزی مذاکره‌کنندگان هسته‌ای در نبرد دیپلماسی به مردم ایران اظهار داشت: : دشمنان ۱۲سال پیش با تهدید و تحریم عنوان می کردند که ایران نباید حتی یک سانتریفیوژ داشته‌باشد اما امروز می بینیم که بر حقوق ایران احترام می گذارند و این مساله از مهمترین دستاوردهای این مذاکرات است.
 
وی در پاسخ به این سوال که توافق هسته ای را چگونه ارزیابی می کنید و به نظر شما در صورت برچیده شدن تحریم ها دوران پساتحریم باید چگونه عمکل کنیم بیان داشت: قدرت و نفوذ ایران با توافق هسته ای در منطقه رشد یافته و می بینیم باعث شد قدرتهایی که پس از انقلاب تبلیغات می کردند تا ایران را حکومتی سرسخت جلوه می دادند که ایران اهل مذاکره نیست حرفشان نقض شد.
 
توکلی حاصل توافق را نتجه کار دولت های قبلی دانست و تصریح کرد: هر چند در دوران آقای هاشمی و اصلاحات اقداماتی انجام شد و با فک پلمپ نیروگاه UCF اصفهان مسیر برای اقدامات دولت نهم و دهم در راستای توسعه نیروگاه‌ها و از سرگیری غنی‌سازی هموار شد و همه دولت ها در موفقیت این دولت در مذاکرات تاثیر گذار بودند.
 
وی تاکید کرد: حمایت‌های مدبرانه و دلسوزانه رهبر معظم انقلاب از تیم مذاکره کننده و همچنین پشتیبانی مردم از دستگاه دیپلماسی نکته قابل اهمیتی است که نباید از آن به سادگی گذشت.
 
این نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره نظر منتقدان درباره توافق هسته ای گفت: مقداری از انتقادات پشتوانه فکری و مبنایی دارد و بخشی نیز براساس انگیزه‌های نفسانی گفته می شود اما اینکه چند نفر نظرات مخالفی داشته باشد هیچ ایرادی ندارد زیرا نشان دهنده تضارب افکار و آرا و نظرات مخالف چند صدایی در جامعه است.
 
وی در خصوص دوران پسا تحریم نیز تصریح کرد: نباید غافل شویم که لغو تحریم‌ها به سرعت اتفاق نخواهد افتاد و پس از آن که زمان می برد نفس لغو شدن این تحریم‌ها با خود انتظاراتی را به همراه خواهد داشت.
وی افزود: یکسال طول می کشد تا آثار لغو تحریم‌ مشخص شود و اینکه عده ای دستپاچه و یا سرخوش بیش از حد درباره توافق هستند درست نیست زیرا خطراتی را به دنبال دارد.
 
توکلی اظهار داشت: دولت باید به فکر دوران پسا تحریم باشد و در استفاده و هزینه از ارزهایی که وارد کشور می شود به صورت کارشناسی عمل کند و ان را به بهترین شکل مدیریت نماید.