به گزارش پارس، در ادامه جلسه بررسی استیضاح علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، محمود شکری نماینده مردم تالش در موافقت با استیضاح، گفت: همه مدیران کشور آرزو دارند معلم باشند چون اگر در جامعه احترامی برای انسانها وجود دارد به خاطر معلمان است.
 
وی با بیان اینکه برای آقای فانی، احترام و ارزش قائل هستم، گفت: متاسفانه آقای کفاش معاون پرورشی وزیر در استانها نیروهای باتقوا و کارآمد در حوزه پرورشی را کنار گذاشته و نیروهای بی سابقه را به کار گمارده است.
 
نماینده مردم تالش در مجلس با انتقاد از وضعیت دانش آموزان و معلمان در مناطق محروم، گفت: دانش آموزان در مناطق محروم در کانتینر درس می خوانند.
 
شکری خطاب به فانی اظهار داشت: آیا حاضرید نوه خود را برای تحصیل به مدارس چند پایه بفرستید؟
 
وی با انتقاد از برخی از اظهارات مبنی بر سریالی بودن استیضاح های مجلس، تصریح کرد: ۷۰ درصد جمعیت ایران درگیر آموزش و پرورش هستند. گروهی دانش آموز، گروهی معلم و گروهی اولیای دانش آموزان هستند.
 
نماینده مردم تالش خطاب به نوبخت اظهار داشت: آیا افزایش اعتبارات وزارت آموزش و پرورش به جیب معلمان رفته است؟ چرا بیمه طلایی معلمان اجرایی نمی شود؟
 
شکری خطاب به فانی گفت: اینها درد فرهنگیان است که به شما انتقال دادیم، اما بعضی اجازه ندادند شما بشنوید.
 
وی اظهار داشت: اگر پولی که دولت به غیرانتفاعی می دهد به معلمان بدهد، معلمان حاضرند بیشتر کار کنند.
 
نماینده مردم تالش با اشاره به سخنرانی اخیر معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: آقای کفاش به جای اینکه امور پرورشی وزارتخانه را سامان دهد اعلام می کند نمایندگان با طرح سه هزار سئوال، سنگ جلوی پای دولت می اندازند.
 
شکری با بیان اینکه من آخرین نماینده ای بودم که با فانی در وزارتخانه صحبت کرده ام، به ماجرای مذاکرات خود با فانی اشاره کرد و گفت: آخرین حرف فانی زمانی که من را از اتاقش بیرون کرد، این بود که ما با شما کاری نداریم، وزارتخانه با فرماندار هماهنگ می کند.
 
وی خطاب به فانی گفت: آن زمان که می خواستید رای اعتماد بگیرید، با ما کار داشتید.
 
نماینده مردم تالش با انتقاد از ایجاد فاصله طبقاتی در وزارت آموزش و پرورش، گفت: دانش آموزان از مادر و پدرهایشان می خواهند که آنها را در مدارس غیرانتفاعی ثبت نام کنند.
 
شکری در پایان گفت: استیضاح اگر رای بیاورد برای آخرت آقای فانی بهتر است.