به گزارش پارس به نقل از تسنیم، گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که اسرائیل علی‌رغم همه امکانات جاسوسی که در اختیار دارد، از رسیدن به اطلاعاتی درباره «شائول آرون» نظامی خود که در خلال جنگ اخیر این رژیم علیه غزه به اسارت گرفته شد، عاجز خواهد ماند.

گردا‌ن‌های القسام در بیانیه‌ای که آن‌را به مناسبت اولین سالگرد به اسارت گرفته شدن شائول آرون نظامی صهیونیست منتشر کرده است، افزود: امروز امید آزادی در دل اسرای ما دمیده شد و این در حالی است که دشمن صهیونیست در کار خود سرگردان مانده و علی‌رغم همه امکانات جاسوسی که در اختیار دارد، از رسیدن به اطلاعاتی درباره «شائول آرون» نظامی خود ناتوان خواهد ماند.

القسام افزود: ساعت 45 دقیقه بامداد 20 جولای 2014 میلادی (29 تیر 1394) رزمندگان گردان‌های القسام موفق شدند شائول آرون را در خلال یک عملیات در شرق شهر غزه که منجر به کشته شدن 14 نظامی صهیونیست و زخمی شدن ده‌ها تن از جمله «غسان علیان» فرمانده تیپ گولانی شد، به اسارت بگیرند.

القسام در این بیانیه خود به جزئیاتی از سرنوشت این نظامی صهیونیست اشاره‌ای نکرد.

گردان‌های القسام در تاریخ 20 جولای 2014 میلادی یعنی در خلال جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه غزه اعلام کردند که شائول آرون را به اسارت گرفته‌اند. دو روز بعد ارتش اسرائیل به فقدان این نظامی خود اعتراف و اعلام کرد که احتمال دارد وی در خلال درگیری با نیروهای القاسم کشته شده باشد.

روزنامه های اسرائیلی اخیرا گزارشاتی درباره امکان وجود اسرای زنده در جنبش حماس منتشر کرده‌اند و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم یکی از مقامات ارتش را مسئول پیگیری پرونده نظامیان اسرائیلی مفقود شده در غزه کرده است.

در همین رابطه احمد بحر نایب رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین اعلام کرد که تبادل اسرای موسوم به «وفاداری به آزادگان 2» برای آزادی اسرای در بند زندان های رژیم صهیونیستی نزدیک است.

وی گفت که رژیم صهیونیستی برای تثبیت آتش بس با جنبش حماس تلاش می‌کند اما این رژیم باید بندهای توافق آتش بسی که پس از تجاوز سال 2014 در قاهره امضا شده است، اجرا نماید.

بحر همچنین جهان عربی و اسلامی را به حمایت از مقاومت فلسطین که از ملت و امت آن دفاع می کند، فراخواند.

وی تصریح کرد: ما پوزه رژیم اشغالگر را در نبرد "العصف الماکول" به خاک مالیدیم و سلاح ما همچنان به سمت رژیم اشغالگر نشانه خواهد رفت و مقاومت تا آزادی کامل فلسطین استمرار دارد.

وی در ادامه خواستار وحدت و اتحاد شد و تاکید کرد که وحدت ملی راه ملت فلسطین به سوی پیروزی است.

بحر همچنین به اسرای فلسطینی درود فرستاد و گفت که تبادل اسرای موسوم به وفاداری به آزادگان 2 نزدیک است و وعده دیدار ما با اسرا در روز پیروزی نزدیک می باشد.