به گزارش پارس به نقل از فارس، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اخیرا از در اختیار داشتن نوعی بالن جدید در گردآوری اطلاعات و بنابر ادعای مقام‌های نظامی اسرائیل رد گیری اعضای گروه‌های مقاومت اسلامی در فلسطین اشغالی و اطراف آن خبر داده است.


به گزارش وبگاه ارتش رژیم اسرائیل، استفاده از بالن‌های ویژه شیوه‌ای بسیار پیشرفته در جمع آوری اطلاعات نظامی بشمار می‌رود و بنابر ادعای نهادهای نظامی اسرائیل این بالن‌های نظامی، جاسوسی در جریان عملیات موسوم به «صخره سخت»، در غزه نیز استفاده شد. این گزارش می‌افزاید، این بالن‌های جاسوسی مجهز به ابزارهای ردگیری پیشرفته می‌باشند.

ارتش صهیونیستی در حالی مدعی در اختیار داشتن چنین بالن پیشرفته‌ای شده است که بنابر گزارش اخیر‌ روزنامه آمریکایی «دیلی ‌بیست» به قلم «الی لیک» در مورد عملیات رژیم ‌صهیونیستی علیه غزه، حماس را به دلیل حملات موشکی به دورترین شهرهای فلسطین اشغالی، پیروز نبرد غزه خواند.

روزنامه دیلی بیست در گزارش خود نوشت: «اکنون هیچ‌یک از شهرهای فلسطین اشغالی از موشک‌های حماس در امان نیست، و این امر شکست اطلاعاتی اسرائیل می‌باشد».

دیلی‌بیست در ادامه گزارش خود نوشت: «زمانی که این گروه در سال 2007 کنترل غزه را به دست گرفت، موشک‌های ابتدایی آن‌ها بردی بیش از 40 کیلومتر نداشت. با وجود آنکه تل‌آویو پایتخت اقتصادی اسرائیل چندان هم با غزه فاصله ندارد، اما آن‌ها نمی‌توانستند آن را هدف قرار دهند. اما موشک‌های حماس هفته گذشته بیش از  150 کیلومتر را پیمود تا به حوالی شهر «حیفا» در شمال اسرائیل برسد. این موشک‌ها حتی در نزدیکی شهر میزبان برنامه هسته‌ای اسرائیل، یعنی دیمونا هم برخورد کردند».

این منبع خبری آمریکایی در گزارش خود تاکید کرده بود که تمام نظارت‌های اسرائیل نتوانسته جلوی تهدید‌های حماس علیه تمام مناطق اسرائیل را بگیرد.