به گزارش پارس به نقل از فارس ، در حالی که مقامات صهیونیستی بارها اذعان کرده‌اند که منشاء راکت‌های شلیک شده از غزه در روزهای اخیر، گروه تروریستی «عمر حدید» از حامیان داعش بوده است، «موشه یعلون» حماس را تهدید به حمله کرد.

به گزارش پایگاه خبری «عاروتص شوع»، یعلون که در بیت‌المقدس سخنرانی‌ می‌کرد، تهدید کرد اگر پرتاب راکت‌ها از سوی غزه تداوم یابد، اسرائیل آماده حمله به این باریکه است.

او با بیان اینکه «اسرائیل پرتاب مداوم راکت‌ها را تحمل نخواهد کرد»، گفت: «در طول عملیات صخره سخت، نیروهای نظامی اسرائیل به حماس در نوار غزه حمله کردند و اگر لازم باشد و ما کماکان به چالش کشیده شویم،‌ تردید نخواهیم کرد که در آینده نیز با همان شدت واکنش نشان دهیم».

یعلون گفت: «اجازه نمی‌دهیم کسی زندگی شهروندان اسرائیلی را به مخاطره اندازد. ما پرتاب موشک به شهرهای خود را تحمل نخواهیم کرد. ما در مقابل تلاش‌ها برای به چالش کشیدن‌مان صبور نخواهیم بود».

این در حالی است که ژنرال «سامی تورگمن» فرمانده واحد جنوبی ارتش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه با اشاره به شلیک موشک‌های چند روز اخیر از غزه به سمت اراضی اشغالی اذعان کرد که این راکت‌ها را گروه‌های تروریستی از غزه پرتاب کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این راکت‌ها در فضای باز منفجر شده‌اند، اظهار داشت، وزارت جنگ اسرائیل به این اقدام پاسخ داده است اما قصد ندارد به خاطر این موضوع عملیات نظامی در نوار غزه به راه اندازد.

تورگمن همچنین به این موضوع اشاره کرد که گروه سلفی «عمر حدید» که حامی داعش است، مسئولیت این حملات را برعهده گرفته و سپس افزود: «معتقدیم حماس می‌خواهد آرامش در جنوب (اراضی اشغالی) تداوم داشته باشد از این رو تلاش کرده مانع اقدام این گروه سلفی در پرتاب راکت شود. با این حال، اسرائیل حماس را مسئول همه اتفاقاتی می‌داند که از غزه سرچشمه می‌گیرد».

بر اساس این گزارش، آخرین راکتی که از سوی غزه به سمت اراضی اشغالی شلیک شد، شنبه شب بود که در منطقه عسقلان فرود آمد. گروه سلفی «عمر حدید» از طریق توئیتر اعلام کرد که این راکت در اعتراض به بازداشت اعضا این گروه در زندان‌های غزه شلیگ شده است.

منابع امنیتی می‌گویند این گروه به اراضی اشغالی حمله کرده است، به امید اینکه اسرائیل، در واکنش به آن، به اهداف حماس در غزه حمله کند.