به گزارش پارس، ایرنا به نقل از پایگاه خبری یمن پرس خبر داد: العماد از مشاوران عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی فیسبوک نوشت: هدف از سخن پراکنی درباره پیروزی های واهی مزدوران عربستان در عدن، ایجاد هیاهوی تبلیغاتی است.

العماد درباره حوادث جاری عدن گفت: از دو ماه پیش تاکنون دولت امارات با همدستی آمریکا اقدام به باز کردن یک جبهه تروریستی در بندر راهبردی عدن از طریق اعزام 40 افسر و مربی اماراتی به شهر البریقه همراه با مقادیر زیادی سلاح، مهمات و خودروهای نظامی پیشرفته با هدف ایجاد گروههای تروریستی مسلح با رویکردهای متفاوت در حمایت از گروه تروریستی القاعده کرده است.

وی افزود: در دو ماه گذشته حمایت مالی، تسلیحاتی و آموزشی امارات از گروههای تروریستی از یک سو و تجاوز هوایی عربستان به مواضع نظامی ارتش و نیروهای مقاومت مردمی از سوی دیگر، منجر به پیشروی تروریست ها در دو منطقه العریش و خور مکسر شد، اما ادعاهای دیگر تروریست ها در خصوص تحقق پیروزی واهی، راه انداختن هیاهوی تبلیغاتی است.

العماد تاکید کرد که ارتش و کمیته های مردمی یمن دیشب موفق شدند در چندین شهر پیشروی کنند و مناطقی را از تروریست ها باز پس بگیرند.

وی گفت : در روزهای آینده واقعیت ادعاهای پوچ و توخالی تروریست ها و طبیعت جنگ و همچنین راز ظهور علنی تروریست های القاعده در عدن را فاش خواهیم کرد.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان به همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای یمن را تامین می کنند، جلوگیری کند.

بر اثر این حملات تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها، مدارس و خانه های مردم یمن ویران و هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک کشته و یا مجروح شده اند.