پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- سمیرا سروش- برخی شنیده‌ها در حوزه فناوری اطلاعات ایران از حذف بازی‌های ضداسرائیلی در سایت «کافه بازار» مخصوص دانلود نرم‌افزار گوشی‌های اندروید در ایران خبر می‌دهد؛ کافه بازار شرکتی ایرانی به ارزش 8 میلیون دلار است که در کنار دو شرکت دیجی‌کالا و شبکه تبلیغاتی کلیکی به عنوان باارزش‌ترین شرکت‌های اینترنتی ایران شناخته می‌شوند، حالا با حذف بازی‌های ضداسرائیلی از این سایت، حرف و حدیث‌هایی شنیده می‌شود درباره فروخته شدن این شرکت ایرانی به سرمایه‌گذاران امریکایی!

بحث رشد و جهش ناگهانی شرکت‌های اینترنتی حوزه فناوری اطلاعات در ایران از حدود یک ماه پیش به مرکز مباحث تجارت حوزه الکترونیک دنیا بدل شد. ابتدا روزنامه گاردین و بعد از آن رویترز گزارش‌هایی را درباره پیشرفت شرکت‌های اینترنتی در ایران منتشر کردند. خبرنگار روزنامه انگلیسی گاردین در تهران حتی با بنیانگذاران این سایت‌ها قرار ملاقاتی گذاشت و با آنها گفت‌وگو کرد. بعد از آن بود که خبری منتشر شد درباره حضور بیش از 80 شرکت استارت‌آپ ایرانی در همایش مشهور «‌‌ای بریج» برلین در آلمان. گردهمایی بزرگی متشکل از فعالان و کارآفرینان حوزه تجارت الکترونیک دنیا که به زمینه‌ای برای ایجاد ارتباط هرچه بهتر میان آنها و نیز جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای پروژه‌هایشان بدل شد. 

اینکه آیا این ارتباط شکل گرفت یا خیر هیچ خبر دیگری در این حوزه منتشر نشد حالا اما زمزمه‌هایی شنیده شده درباره اینکه سایت ایرانی «کافه بازار» در حال حذف بازی‌های ضداسرائیلی است، بازی‌هایی که در آن اسرائیل هدف حمله قرار می‌گیرد و تاکنون چند بازی و برنامه را در این راستا حذف کرده است. در عین حال زمزمه‌های ضد و نقیض سفر یک گروه سرمایه‌گذار امریکایی به ایران و اقدام آنها به خرید شرکت کافه بازار آن هم با ثبت یک شرکت واسط ایرانی از دیگر خبرهایی است که بدون منبع موثق نقل می‌شود و زمینه‌ساز شکل‌گیری ارتباط میان حذف بازی‌های ضداسرائیلی از کافه بازار و خریداری شدن این سایت از سوی امریکایی‌ها شده است. سال گذشته، وبلاگ اکونومیست سه شرکت دیجی‌کالا با ارزش ۱۵۰ میلیون دلار، کافه بازار با ارزش ۸ میلیون دلار و Anetwork، شبکه تبلیغاتی کلیکی با ارزش ۳ میلیون دلار را باارزش‌ترین شرکت‌های اینترنتی ایرانی معرفی کرده بود.