به گزارش پارس به نقل از فارس، پارلمان اتحادیه اروپا با صدور قطعنامه‌ای فوری آزادی شیخ «علی سلمان» دبیرکل جمعیت الوفاق و «نبیل رجب» رئیس مرکز حقوق بشر بحرین و 13 رهبر سیاسی انقلاب 14 فوریه بحرین را خواستار شد.

بر اساس این گزارش، پارلمان اروپا همچنین خواهان سلب اتهام‌ها و آزادی فوری و بی قید و شرط همه مدافعان حقوق بشر و فعالان سیاسی شد که بازداشت شده و به آنها اتهام‌های ناروایی زده شده است که در حیطه حق آزادی بیان، تجمع مسالمت آمیز و تشکیل جمعیت‌های می‌گنجد.

این گزارش حاکی است که این قطعنامه همچنین پایان نقض جقوق بشر و احترام به حقوق بشر و آزادی‌های اساسی همسو با قانون بین‌المللی حقوق بشر و اجرای دولت تعهدات بحرین را خواستار شد.

پارلمان اروپا همچنین بر لزوم پایبندی مسئولان بحرینی به اجرای توصیه‌های کمیته مستقل حقیقت یاب بحرین و مصوبات نشست دوره‌ای فراگیر (حقوق بشر) سازمان ملل (UPR) و همچنین توصیه‌های مطرح شده از طریق سازو کارهای دیگر سازمان ملل تاکید کرد. این پارلمان همچنین نگرانی شدید خود را از قوانین مبارزه با تروریسم در بحرین (به خاطر سوء استفاده از آن علیه فعالان مدنی) و نقض حقوق بشر از جمله لغو تابعیت شهروندان بحرینی ابراز داشت.