به گزارش پارس به نقل از فارس، انقلابیون بحرینی که برای اعتصاب سراسری در روزهای ۱۱ تا ۱۴ فوریه فراخوان داده بودند، سحرگاه جمعه (امروز) تظاهرات اعتراض آمیز خود را از سر گرفته و با سر دادن «ملت سرنگونی نظام را خواستار است»، اعتراض خود به سیاست‌های نظام حاکم در کشورشان را با صدای بلند اعلام کردند ولی نظامیان دولت به جای گوش دادن به خواسته‌های معترضان، با شلیک گازهای اشک آور و گلوله‌های ساچمه‌های تظاهرات مسالمت آمیز مردم را سرکوب کردند.

جمعیت الوفاق بحرین در اخبار کوتاهی که در صفحه رسمی‌اش در شبکه اجتماعی «توئیتر» منتشر کرد، از به خیابان‌ها ریختن اهالی منطقه «النویدارات» خبر داد و تاکید کرد: تظاهرات کنندگان با تاکید بر تداوم روند دموکراسی خواهی، آزادی بازداشت شدگان را خواستار شدند.



بر اساس این گزارش، نظامیان دولت بحرین، سحرگاه امروز تظاهرات کنندگان منطقه «المعامیر» را با شلیک گازهای اشک آور سرکوب کردند.

از طرفی مردم منطقه «سار» نیز در اولین ساعات امروز، با برگزاری گسترده‌ای بر تداوم فعالیت‌های خود تا دستیابی به دموکراسی، آزادی و عدالت تاکید کردند.

فعالان فضای مجازی انقلاب ۱۴ فوریه بحرین با بیان اینکه مأموران منامه از گلوله‌های ساچمه‌ای علیه تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز استفاده کردند، تصاویری از اصابت این گلوله‌ها به تظاهرات کنندگان منتشر کردند.



معترضان بحرینی همچنین با در دست گرفتن تصاویر شیخ «علی سلمان» دبیر کل جمعیت «الوفاق»، آزادی فوری و بدون قید و شرط وی را خواستار شدند.



این گزارش حاکی است که از روز چهارشنبه گذشته برابر با ۱۱ فوریه ۲۰۱۵ مراکز تجاری و فروشگاه‌های بحرین در پاسخ به فراخوان «ائتلاف ۱۴ فوریه» فعالیت‌های خود را تعطیل کردند.‌

پایگاه خبری «منامه پست» در این ارتباط نوشت که خیابان‌های اصلی شهر منامه، پایتخت بحرین از سوی تظاهر کنندگان مسدود شده و مغازه‌ها، فروشگاه‌ها و مراکز تجاری و حتی مدارس تعطیل و تمام فعالیت‌های اداری، رسمی، بانکی و تجاری متوقف شده است.

همچون سال‌های گذشته، دستگاه‌های امنیتی بحرین از چند روز پیش از آغاز مراسم بزرگداشت انقلاب ۱۴ فوریه در این کشور و برای مقابله با اعتراض‌های مردمی و سرکوب آنها، موج جدیدی از بازداشت‌ها را آغاز کرده‌اند.