به گزارش پارس به نقل از فارس، یک روزنامه آمریکایی از افزایش بهای جهانی نفت به دلیل بن‌بست در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 و همچنین افزایش دوباره ارزش شاخص بورس چین خبر داد.

مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 5+1 در وین در حالی پس از گذشت 13 روز رایزنیهای فشرده ادامه دارد که وزرای خارجه غربی بار دیگر خود را به پایتخت اتریش رسانده‌اند.

یک روزنامه آمریکایی وابسته به مخالفان سیاسی باراک اوباما در گزارشی نوشته است که «بن‌بست در مذاکرات هسته‌ای ایران» سبب افزایش بهای نفت در بازارهای جهانی شده است.

وال استریت ژورنال گزارش داد که اقدامات دولت چین برای بازگرداندن ارزش شاخص سهام بورس این کشور و بن‌بست در مذاکرات هسته‌ای ایران سبب افزایش بهای نفت شده است. در خبرها آمده بود که تا همین اواخر بازار سهام چین به روند نزولی چند هفته اخیر خود ادامه داده بود(جزئیات بیشتر).

این روزنامه آمریکایی امروز پنجشنبه نوشت: «سهامداران چینی پنجشنبه شاهد بیشترین نفع و سود روزانه در 6 سال اخیر بودند. مجموعه اقدامات دولت چین از قبیل تعلیق تبادلات و تامین مالی ارزان سبب بازگشت ثبات به چندین هفته ضرر سنگین شد».

در این گزارش آمده است: «بازگشت ثبات به بازار دچار وحشت چین و ادامه بن بست بر سر مذاکرات هسته‌ای ایران سبب کاهش عرضه در بازارهای جهانی و در نتیجه افزایش بهای آن شده است».

روزنامه وال استریت ژورنال که وابسته به مخالفان سیاسی کاخ سفید است، در ادامه نوشت: «در وین مذاکرات هسته‌ای بین ایران و 6 قدرت موسوم به گروه 5+1 تاکنون در نیل به گشایش ناکام مانده است».