به گزارش پارس، تسنیم به نقل از رویترز نوشت: قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل درماه جولای با 34 سنت کاهش به 108 دلار و 49 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز 4 سنت کاهش یافت و به 102 دلار و 43 سنت در هر بشکه رسید.


کریستوفر بلو، تحلیلگر بازار نفت در لندن گفت: «من فکر می کنم قیمت نفت برنت از نظر فنی روندی کاهشی به خود گرفته است و به تدریج قیمت آن پایین تر خواهد آمد.» وی افزود: «اما بازار کاملا از نظر شاخص های پایه ای متوازن است و ریسک ژئوپلتیک هم همچنان در بازار وجود دارد، بنابراین تصور نمی ک نم که قیمت نفت برنت به پایین تر از 105 دلار برسد.»

با این وجود، بازار نفت در حال شروع واکنش به ضعف در بازار فیزیکی است، یعنی جایی که سطح قیمت ها در هفته گذشته به پایین ترین سطح در 2 سال گذشت رسید. این موضوع ناشی از تقاضای ضعیف در اروپا بود.

موسسه انرژی اسپکتس پیش بینی کرد، به محض اینکه پالایشگاه های شمال غرب اروپا از حجم فعالیت های خود بکاهند، قیمت نفت برنت ممکن است کاهش یابد و به 107 دلار نزدیک شود. پالایشگاه های منطقه مدیترانه قبلا فعالیت های خود را کاهش داده اند.

در همین حال، انتشار برخی آمارهای معقول از بخش کارخانجات و خدمات چین به عدم کاهش شدید قیمت نفت کمک کرد. شاخص نهایی مدیران خرید مارکیت و اچ اس بی سی در ماه می به 49.4 واحد رسید که بالاترین رقم در 4 ماه گذشته بود.

اوله هانسن، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «بازار نفت از رشد آمارهای اقتصادی چین تاثیر مثبت اندکی دریافت کرد...این آمارها موجب تقویت رشد تقاضا برای نفت در چین خواهد شد.»