به گزارش پارس به نقل از مهر، وزارت خارجه مصر با صدور بیانیه ای به گزارش سازمان عفو بین الملل علیه این کشور واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، این وزارتخانه در بیانیه خود ضمن محکومیت گزارش سازمان عفو بین الملل علیه خود، این سازمان را به اتخاذ سیاست های دوگانه متهم کرد.

گفتنی است، سازمان عفو بین الملل امروز در گزارشی اعلام کرده بود که مصر با بازداشت بیش از ۴۱ هزار نفر از سال ۲۰۱۳ تاکنون به یک حکومت سرکوبگر تبدیل شده است.

در این گزارش که به مناسبت سالگرد حوادث ۳۰ ژوئن در مصر تهیه شده آمده است: حکومت عبدالفتاح السیسی تلاش می کند هر آینده ای که قدرت وی را تهدید می کند از بین ببرد.

سازمان عفو بین الملل اعلام کرد که تظاهرات مردمی در مصر جای خود را به بازداشت های گروهی داده است و فعالان جوان در این کشور در زندان بسر می برند و این بیانگر این است که دولت مصر به یک دولت سرکوبگر تبدیل شده است.

در ادامه گزارش ضمن محکوم کردن سکوت جامعه جهانی در قبال سرکوبگری در مصر آمده است: مسئولان مصری موج جدید بازداشت های خود را از اواسط سال جاری میلادی آغاز کرده اند که این رقم بالغ بر دستکم ۱۶۰ نفر است و این افراد در زندان های سری بسر می برند.

ارسال به