به گزارش پارس به نقل از فارس، پس از انتشار سخنان «جاستین توردو» رهبر نمایندگان حزب لیبرال مجلس کانادا در خصوص آینده روابط تهران/اتاوا، «استفن هارپر» نخست‌وزیر این کشور به شدت از این سخنان انتقاد کرد.

بر اساس گزارش شبکه خبری سی‌بی‌سی کانادا، هارپر ایران را کشوری حامی تروریسم دانسته و بر همین اساس، به توردو برای پیشنهاد عادی‌سازی روابط با تهران، تاخته است.

توردو سه‌شنبه در یک برنامه تلویزیونی گفته بود که دولت لیبرال در کانادا به سمت قطع عملیات بمباران داعش و عادی‌سازی روابط با ایران و بازگشایی سفارت کانادا در تهران، گام برخواهد داشت.

وی گفته بود: «من تقریباً مطمئن‌ام که برای تعامل مجدد به ایران، راه‌هایی وجود دارد.

توردو در خصوص خاتمه عملیات غربی‌ها علیه داعش هم گفته بود: «رویارویی سربازان غربی با داعش، نتیجه دلخواه مردم کانادا را در برنخواهد داشت.»

نخست‌وزیر هارپر اما امروز به این سخنان واکنش نشان داد و با انتشار بیانیه‌ای گفت که این مواضع توردو، «کاملاً غیرمسئولانه» بوده است.

هارپر در خصوص رابطه با ایران مشخصاً گفت: «فکر می کنم خیلی عجیب است، آنها (نمایندگان لیبرال) درست در روز ملی گرامیداشت یاد قربانیان ترور، بیانیه داده‌اند و گفته‌اند که اولویت آنها برقراری مجدد رابطه یا تبدیل شدن به بهترین دوست یکی از حامیان دولتی تروریسم در جهان، یعنی حکومت ایران است.»