به گزارش پارس به نقل از تسنیم، سیدمحمدحسینی وزیر سابق ارشاد در نشست رابطین جامعه روحانیت که در مجتمع آدینه تهران برگزار شد، با اشاره به نقش رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی، اظهار داشت: شبکه‌های مجازی و رسانه‌ها تأثیرات زیادی دارند. رقیب ما یعنی غیر اصولگرایان از سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی سرمایه‌گذاری‌های کلانی را روی رسانه‌ها کردند و اگر امروز صفحات روزنامه‌ها را مشاهده کنیم، تعداد محدودی در رسانه‌های اصولگرا صفحه می‌بینیم.

وی افزود: درحالی که اصلاح طلبان زمانی که جلسات خود را برگزار می‌کنند اگر بخواهند در رسانه‌هایشان آن را برجسته یا اگر بخواهند، آن جلسه را بایکوت می‌کنند؛ به طور مثال هفته گذشته بازداشتی را شاهد بودیم که تیتر اول رسانه‌های آنها بود، ولی امروز نیز بازداشتی انجام شد ولی این رسانه‌ها از کنار آن به راحتی گذشتند لذا می‌بینیم که آنها از شگردهای عملیات روانی در رسانه‌هایشان به خوبی استفاده می‌کنند.

وزیر سابق ارشاد با بیان اینکه شرایط ما با دوم خرداد متفاوت است، یادآور شد: از جهت کلی، وضعیت غلبه اصلاح طلبان است و رسانه‌های خارجی هم حمایت‌های لازم را از آنها دارند که در این زمینه مسئولیت آن با قوه قضایه است.

وی همچنین گفت: در دوم خرداد، رسانه‌ها فضایی را ایجاد کردند که مسئله اول جامعه بحث داغ سیاسی بود، آنها می‌خواستند با این شگردها جامعه را تحت تأثیر قرار دهند.

حسینی با اشاره به تشکیل کمیته رسانه شورای همگرایی اصولگرایان گفت: این کمیته در شورای همگرایی اصولگرایان تشکیل شده و جلسات متعدد و برخی اوقات جلسات هفتگی تشکیل می‌شود و ما سعی می‌کنیم که از ظرفیت رسانه‌ها در این امر استفاده کنیم. تأکید شورای همگرایی این است که در زمین دیگران بازی نکنیم واگر در انتخابات ۹۲ اختلافی وجود داشت به آن کاری نداشته و دامن نزنیم.
وی تصریح کرد: برنامه جدی اصلاح طلبان این است که اختلاف افکنی و تفرقه افکنی کرده و در بین اصولگرایان دوگانگی ایجاد کنند.

وزیر سابق ارشاد با بیان اینکه انسجام اصولگرایان یک ضرورت است و گزینه و انتخاب نیست، خاطرنشان کرد: یک شگرد اصلاح طلبان این است که به طرف مقابل یعنی اصولگرایان نسبت‌هایی را می‌دهند. به طور مثال در بحث هسته‌ای دوقطبی و دوگانگی ایجاد می‌کنند و می‌گویند که عده‌ای کلاً با مذاکرات مخالفند و بحث عدم توافق و توافق و برداشت تحریم و باقی ماندن تحریم و امام و ضدامام را مطرح می‌کنند که رسانه‌ها باید این موضوعات را تبیین کنند.

وی عنوان کرد: آنها می‌گویند که اصولگرایان به جمهوریت اعتقادی ندارند در حالی که دیدیم در سال ۸۸ آنها در مقابل رأی مردم و جمهوریت ایستادند؛ رسانه‌ها می‌توانند وعده‌های کوتاه مدت و دراز مدت آنها را مطرح کنند و در این زمینه باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده شود.

حسینی افزود: هم اکنون که رهبری سینه سپر می‌کنند و مطالب را مطرح می‌کنند وظیفه رسانه‌هاست که این کار را ادامه دهند و باید سیاست‌مداران ما جدی‌تر باشند.

وی با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه مبنی بر اینکه ما نمی‌خواهیم تقصیر مذاکرات را به گردن فلان خبرگزاری بیندازیم، تصریح کرد: ما می‌توانیم برنامه‌هایی برای انسجام بخشی میان رسانه‌های اصولگرا داشته باشیم البته علاوه بر روزنامه‌ها، سایت‌ها و خبرگزاری‌ها باید رسانه‌های منحصر به فرد یعنی منبر و هیئت‌ها را نیز دریابیم.