به گزارش پارس به نقل از مهر علیرضا دبیر تاکید کرد: گزارش تلفیق بودجه مجموعی از حسابرسی ها و تفریغ بودجه سنوات گذشته است که گزارش آن در صحن شورا ارائه شده و درخواست اعضا هم به منظور اصلاح به شهرداری ارائه شده است.

وی اضافه کرد: سوال برخی از اعضا این است که حسابرس شورا توسط چه کسی انتخاب شده است؟ مسلما حسابرس را اعضای شورا انتخاب کرده اند و استماع گزارش تلفیق توسط حسابرس منتخب به عنوان امین شورا؛ حق شورا است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه گزارش تلفیق بودجه سال ۹۰ به زودی به صحن ارائه می شود؛ خاطر نشان کرد: گزارش تلفیق بودجه سال های  ۹۱ و ۹۲ هم در دست بررسی است.

در جریان قراثت این گزارش احمد دنیامالی با اشاره به اینکه گزارش تلفیق بودجه با آنچه اکنون در صحن ارائه می شود مغایرت زیادی دارد؛ گفت: گزارش تلفیق با گزارش تفریغ بودجه تفاوت دارد و ما باید سریعتر گزارش تلفیق را جلو ببریم و موضوع را اجرایی تر ببینیم. مهم این است که این روند آغاز شده و باید این روند را همگرا کنیم.

مهدی چمران نیز تاکید کرد: این گزارش به منظور اطلاع اعضای شورا است و پیش از این برای اصلاح به شهرداری اعلام شده است. این گزارش نیاز به رای گیری ندارد.

دلفانی مدیرکل امور مالی و اموال شهرداری تهران با بیان اینکه صورت های مالی تطبیقی شهرداری تهران از سال ۸۵ به منظور ایجاد شفافیت مالی در شهرداری تهران انجام شده است؛ خاطر نشان کرد: از سال ۸۵ شورای شهر تهران نسبت به انتخاب حسابرس و کار حسابرسی تلفیقی اقدام کرد تا اگر ایرادات و اشکالاتی مطرح می شود شهرداری تهران آن را در سالهای آتی رفع کند.

وی اضافه کرد:‌ بعد از اینکه گزارش اولیه حسابرس به شهرداری تهران ارائه شد بسیاری از ایرادها رفع شد و توضیحات اصلاحی به گزارش حسابرس پیوست شد. درسنوات بعدی هم کارهای اصلاحی انجام شده و روند رو به رشدی در جهت ارتقا صورت های مالی شهرداری تهران اتفاق می افتد.

دلفانی تاکید کرد: در سنوات قبل هم این روند رو به رشد وجود داشته شده است. گزارش تلفیق بودجه سالهای ۸۵ و ۸۶ مردود؛ گزارش تلفیق بودجه سال ۸۷ عدم اظهار نظر و گزارش تلفیق بودجه سالهای  ۸۸ و ۸۹ مشروط شده است.

این نماینده شهرداری تهران با اشاره به اینکه در گزارش تلفیق سال ۸۸ موضوع املاک و مستغلات توسط حسابرس بررسی نشده اما در سال ۸۹ مورد بررسی قرار گرفته است؛ بیان داشت: بسیاری از بندهای گزارش تلفیق ۸۹ مربوط به بحث املاک و کارگزاری ها است اما دستورالعمل غیرنقدی که توسط شورا مصوب شد بسیاری از این ایرادات را رفع کرده است. همچنین موضوع ساماندهی املاک و مستغلات شهرداری تهران بعد از ایراداتی که حسابرس گرفته بودند انجام شد و بانک اطلاعاتی املاک شهرداری شکل گرفت.

وی در پایان تاکید کرد: بابت تک تک بندهایی که حسابرس ارائه داده ما توضیح داده ایم و بر اساس ضرورت هم می توانیم این پاسخ ها را در صحن شورا ارائه دهیم.