پايگاه خبري تحليلي «پارس»- آنجلینا جولی با اشاره به بحران انسانی در سوریه٬ خواستار رسیدگی سریع سازمان ملل به اوضاع زندگی نزدیک به چهارمیلیون پناهجوی بی‌گناه سوری شد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، آنجلینا جولی با اشاره به بحران انسانی در سوریه خواستار رسیدگی سریع سازمان ملل به وخامت اوضاع زندگی «نزدیک به چهار میلیون پناهجوی بی‌گناه سوری» شد. به گفته او شورای امنیت به وظایف خود در قبال سوریه عمل نکرده است.

آنجلینا جولی

آنجلینا جولی٬ بازیگر مشهور هالیوود با انتقاد شدید از بی‌اعتنایی شورای امنیت سازمان ملل به جنگ داخلی در سوریه و ناکامی آن در یافتن راه‌حلی دیپلماتیک برای پایان دادن به این بحران بی‌وقفه، خواستار رسیدگی سریع به وضعیت دردناک پناهجویان سوری شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این سوپرستاره هالیوود که مدتی است به‌عنوان کمیسیونر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان منصوب شده در سخنان خود درباره وضعیت وخیم زندگی نزدیک به چهار میلیون پناهجو و آواره سوری هشدار داد و گفت به‌رغم وضعیت دشوار زندگی، برخی کشورهای مجاور از پذیرش آنها سر باز می‌زنند و با نگاهی غیرانسانی آنها را باری اضافه بر دوش جامعه خود می‌بینند.

آنجلینا جولی گفت: هدف از ایجاد سازمان ملل ممانعت از وقوع جنگ و پایان دادن به درگیری‌ها است. سازمان ملل باید کشورها را گرد هم آورد تا برای نجات جان انسان‌ها راه‌حلی دیپلماتیک بیابند، اما تا کنون در پایان دادن به جنگ در سوریه ناکام مانده است.

به گفته او، اگر جامعه جهانی قادر به پایان دادن به این بحران نیست این وظیفه اخلاقی گریزناپذیر را دارد که به یاری پناهجویان بشتابد و امنیت زندگی آنها را تامین کند.

این کارگردان که از کنشگران بنام بین‌المللی در امور پناهجویان است٬در نشستی که با حضور سفیران و وزیران بسیاری از کشورها برای بررسی بحران سوریه برگزار شد این سخنان را بیان کرد. او در چهار سالی که از آغاز جنگ خون‌بار داخلی در سوریه می‌گذرد ۱۱ بار از کمپ‌های مخصوص پناهجویان سوری دیدن کرده است. به اعتقاد او «بحران سوریه به روشنی نشان می‌دهد که ناکامی ما در یافتن راهکار دیپلماتیک موجب آوارگی گسترده و بی‌وطنی و تبعیدنشینی میلیون‌ها شهروند بی‌گناه خواهد شد.»

آنجلینا جولی می‌گوید «اتحاد» تنها راه پایان دادن به بحران سوریه و ارسال کمک‌های انسان‌دوسانه برای آن دسته از شهروندان سوری است که در پی جنگ و خون‌ریزی میهن خود را به مقصد کشورهای همسایه ترک کرده‌اند و در شرایطی سخت و غیرانسانی زندگی می‌کنند. (مهر)