پايگاه خبري تحليلي «پارس»- عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: حفظ چرخه سوخت و فن آوري هسته اي مخصوصا چرخه غنی ‌سازی اورانيوم و تاسیساتي كه به آن مربوط مي شود، تلاش براي ادامه تحقیق و توسعه و حفظ پروزه مهم آب سنگین اراک از جمله دستاوردهای مثبت، ارزشمند و درخشان مذاکرات لوزان ارزيابي مي شود.

سيد فتح الله حسيني عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با پايگاه خبري تحليلي «پارس» اظهار داشت: حدود 18-19 ماه طول كشيد تا در مذاكراتي نفس گير بيانيه لوزان به امضا طرفين رسيد اكنون براي كمك به فرزندان انقلابي رهبري در تيم هسته اي بايستي همه تلاش كنيم تا منافع حداكثري براي نظام حاصل شود و بر همين اساس با همدلي و همزباني دولت و ملت مي توان اين حركت دشوار را به پيش برد.

وي با اشاره به تفاوت متن آمريكا از توافق لوزان و متن منتشره از سوي ايران گفت: آمريكائيها هيچگاه براي ملت ايران قابل اعتماد نبوده اند به قول آيت الله جوادي آملي بعد از دست دادن با آمریکایی ها باید انگشتان دست خود را بشماریم.

حسيني افزود: در همه سالهاي گذشته سيستم حاكم بر آمريكا ابتدا سعي مي كند در باغ سبز نشان دهد اما در ادامه مذاكرات دائم سعي مي كند بهانه گيزي كند و كشورمان را به عقب نشيني وادار كند گرچه تيم هسته اي ما از گذشته تا حال افرادي مقاوم و منطقي بوده اند.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان ساخت: آنچه براي ما نمايندگان مردم ملاك است اصل متن انگليسي منتشر شده توسط آقاي ظريف و خانم موگيريني و مواضع رئيس جمهور است كه همه تحریم‌های مالی، اقتصادی و بانکی از روز اجرای توافق لغو خواهد شد.

حسيني افزود: ما به قول روحاني در زمينه رفع تحريم ها حساب كرده ايم وگرنه به آمريكاييها اعتمادي نيست.

وي اضافه كرد: آمریکایی ها در دوره قبل از انقلاب نیز سابقه فریبکاری در قبال مردم ایران را در کارنامه دارند. به عنوان مثال در زمان حکومت دکتر مصدق که ترومن رئیس جمهور آمریکا و آچسون وزیر امور خارجه بود، آنها به دکتر مصدق قول دادند که در تحریم نفت ایران شرکت نمی کنند و اگر انگلیس نفت ایران را تحریم کند، آنها از ایران نفت می خرند اما بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و روی کار آمدن آیزنهاور، درست خلاف آن چیزی که به دکتر مصدق قول داده بودند عمل کردند و با انگلیسی ها متحد شدند و کودتای ۲۸ مرداد را به راه انداختند.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در پايان با اشاره به توانمندي هاي داخلي گفت: با اين همه اما نبايد به رفع تحريم ها نيز دلخوش كرد بلكه بايستي دولت را ياري كرد تا راه برون رفت از مشكلات اقتصادي و معيشتي مردم را در درون كشور جستجو نمايد.