با پخش مستند "منطق روشن"صورت گرفت...

اتمام ماه عسل هسته ای دولت...

با آغاز کار دولت یازدهم و سپرده شدن هدایت پرونده هسته ای به وزارت خارجه تمام کارشناسان معتقد بود که سیاست خوشبینی به غرب و اعتماد به کدخدا جواب نخواهد.اما ظاهرا مقامات عالیتربه کشور با وجود خوشبین نبودن به مذاکرات به این مرحله به عنوان یک تجربه گرانسنگ مینگریستند.پس این فرصت در اختیار دولت قرار میگیرد تا هم حجت بر همگان تمام شود و هم بهانه ها از دست بعضی ها گرفته شود.

بعد از توافق ژنو،دولت آن را یک دستاورد بزرگ مینامد.اما حتی متن ترجمه شده وزارت خارجه را برای هر بیسوادی روخوانی هم بکنی میفهمد که این توافقی چیزی نیست که اینهمه خوشحالی داشته باشد.این توافق هیچ دستاورد حقوقی برای ایران نداشت که هیج،از نظر حقوقی به ضرر ایران بود.در خوشبیانه ترین حالت این توافق از نظر سیاسی فضای روانی سنگین علیه ایران را شکست.اما به قیمت از دست دادن تمام برگهای برنده ایران در مذاکرات!!

با وجود انتقادات بسیار کارشناسان به توافق ژنو و حتی نامه نمایندگان مجلس به صدا وسیما برای در اختیار گذاشتن وقت برای نقد توافق ژنو،ظاهرا هنوز سیاست فرصت دادن به دولت و تیم مذاکره کننده دنبال میشد.

تیم مذاکره هم در این مدت تمام جزئیات مذاکرات را از مردم و حتی نمایندگان مجلس مخفی میکرد.در ادامه با اینکه دولت و تیم مذاکره میدانست سیاست شان در مذاکرات شکست خورده است و عملا باعث زیاده خواهی غرب شده است.اما به جای اعتداف و اصلاح اشتباهات سعی کرد با بستن دهان منتقدان،غبار آلود کردن فضا،در مقابل هم قرار دادن مردم،گفتن حرفهایی مثل این که سانتریفیوژ آرمان نیست و از این دست حرفها کم کم فضا برای عبور ار خط قرمزها و معامله با کدخدا فراهم شد.

اما حالا با صحبت های صریح رهبر انقلاب مبنی بر مخالفت با توافق دو مرحله و بیان ویژگی های توافق تمام برنامه های کدخدا و دلداگان کدخدا به هم ریخت و هنوز هم خیلی ها در شوک اند!

رویه صدا و سیما هم ظاهرا تغییر کرده است.مناظره برنامه نگاه یک اولین گام بود و از امشب هم قرار است مستند "منطق روشن"به مدت سه شب بعد از اخبار سراسری از شبک یک پخش شود و نگاهی دوباره به ده سال مذاکرات هسته ای و افتخار آفرینی های بعضی ها (!!!)شود و گوشه ای از اقدامات و انعطاف های بی سابقه دولت و تیم مذاکره و هم چنین امتیازاتی که داده اند و گرفته اند برای مردم بیان شود.

اگر دولت به جای اصلاح سیاست های اشتباه با اختلاف افکنی در داخل و مقابل هم قرار دادن مردم میخواهد در مذاکرات نتیجه بگیرد باید منتظر برنامه های صریح تری باشد.آنوقت است که اوضاع کمی پیچیده خواهد شد و آقایان مشاور باید نگران بعضی ها(!!!)باشند...

بنظرم آنموقع همراه داشتن وسایل و تجهیزاتی از ملزومات خواهد بود.