روزنامه اعتماد در این زمینه نوشت: روزهای ابتدایی بهمن ماه سال جاری بود که رئیس‌جمهور به وزیر امور اقتصاد و دارایی دستور اکید داد تا آخر سال 1000 میلیارد تومان یارانه تولید را بپردازد. به همین جهت نیز علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی اطمینان داد که تا پایان سال وزارت صنعت بتواند اعتبار هزار میلیارد تومانی یارانه تولید را برداشت کند. با این حال معاون وزیر صنعت عنوان کرد؛ «تاکنون یک ریال هم یارانه تولید پرداخت نشده است.»
این روزنامه می‌افزاید: حالا 23 روز از روزی که رئیس‌جمهور به وزیر اقتصاد دستور داد تا تکلیف یارانه تولید را مشخص کند می‌گذرد اما خبرهای خوشی از این مجموعه به گوش نمی‌رسد. البته در همان زمان که گروه‌های کالایی مورد نظر وزیر صنعت با نظر دولت تغییر کرد نیز هیچ یک از تولیدگران صنعتگر به تخصیص این یارانه دل خوش نکرده بودند و به واقع می‌دانستند تا بروکراسی اداری لازم برای این کار طی شود ماه‌های زیادی خواهد گذشت و دقیقا معلوم نیست این وعده‌ها کی محقق خواهد شد؛ موضوعی که حتی از سوی برخی کارشناسان اقتصادی مورد انتقاد قرار گرفته و حتی عدم تخصیص یارانه را به دلیل تمرکز دولت روی هدف‌های کوتاه‌مدت ارزیابی می‌کنند.
یوسفی اقتصاددان معتقد است: «به دلیل اینکه پرداخت یارانه تولید از سوی دولت به چشم مردم نمی‌آید، دولتمردان منابع مالی را به پروژه‌هایی با تاثیر تبلیغاتی بیشتر برای ملموس شدن و ارزیابی توسط مردم هزینه می‌کنند، که در این راستا به مردم اعلام کنند تاکنون دستاوردهای بسیار خوبی داشته‌اند. دولتمردان ممکن است تحت‌تاثیر سیاست‌های دیگر درآمدی و هزینه‌ای این میزان یارانه را قربانی اهداف کوتاه‌مدت کنند.»
خبرگزاری مهر نیز در این زمینه می‌نویسد: «برای چندمین بار، دولتمردان حرف‌های ضد و نقیضی از پرداخت یارانه تولید می‌زنند؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌گوید که یک ریال از یارانه بخش تولید هنوز به دست ذی‌نفعانش نرسیده و هر چه چانه‌زنی می‌کند، برای دریافت این پول از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، به نتیجه‌ای نرسیده است، معاونش هم با او همراه می‌شود و می‌گوید؛ هنوز هیچ پولی از منابع حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به دست بخش صنعت نرسیده است. 
محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این رابطه می‌گوید: دو هفته قبل وزیر صنعت، معدن و تجارت مکاتبه جدیدی برای دریافت یارانه‌بخش صنعت و معدن از هدفمندی یارانه‌ها، با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی داشته است، اما وی هنوز دستوری برای پرداخت از خزانه نداده است.
اعتماد در پایان نوشت: پیش از این، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور نیز بارها و بارها تاکید کرده بود که دولت مصمم است یارانه بخش تولید از هدفمندی یارانه‌ها را بپردازد، بنابراین تا این لحظه که به گفته وزارت صنعت حتی یک ریال هم به صنعت و معدن بابت یارانه تولید از هدفمندی یارانه‌ها پرداخت نشده است، پای حداقل دو وزیر و دو معاون رئيس‌جمهور به پرونده پرداخت یارانه تولید باز شده است.