به گزارش پارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، بر اساس قانون بودجه سال ۱۳۹۳، دولت مکلف است در سال جاری علاوه بر عوارض دریافتی برای واردات کالا و محصولاتی که به نوعی آثار یا استفاده فرهنگی دارند از قبیل لوازم صوتی و تصویر و لوح فشرده، چهار درصد به تعرفه این گونه کالاها و محصولات افزوده و دریافت نماید.

هیئت وزیران در همین راستا در جلسه ۱۰ /۱۰ /۱۳۹۳ مصادیق کالاهای فرهنگی که مشمول افزایش تعرفه خواهند شد را مشخص کرد، این لیست حاوی (۶۹) کالای فرهنگی است و مشمول مواردی چون آگهی و نشریات، تصاویر، عکس‌ها، بلندگو، نوار کاست و غیره می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت متن مصوبه به شرح زیر است:

۱- مصادیق کالاهای فرهنگی موضوع تبصره (۱۴) قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور به شرح جدول پیوست که تأیید شده به مهر دفتر هیئت دولت است، تعیین می شود.

۲- این تصویب‌نامه از تاریخ ابلاغ، لازم‌الاجرا است.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، این مصوبه را در تاریخ ۱۴/۱۰/۱۳۹۳ به وزارخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و گمرک جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرد.

در تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور آمده است: دولت مکلف است علاوه بر عوارض دریافتی برای واردات کالا و محصولاتی که به نوعی آثار یا استفاده فرهنگی دارند از قبیل لوازم صوتی و تصویری و لوح فشرده، چهاردرصد (۴%) به تعرفه این گونه کالاها و محصولات افزوده و دریافت نماید و منابع حاصل را به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور واریز کند، درآمد حاصله از محل ردیف ۵۳۰۰۰۰ جدول شماره (۹) این قانون اختصاص می‌یابد.