به گزارش پارس به نقل از فارس، «یوسف رزقه» از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در مقاله‌ای که روز شنبه در روزنامه «فلسطین» به چاپ رسید گفت: این نشانه رذالت سیاسی کسانی است که حماس را به خاطر رابطه با ایران تقبیح می کنند و با رژیم صهیونیستی به ضرر ملت فلسطین آشکارا یا در خفا همپیمان می‌شوند.

وی افزود: سفر هیئتی از حماس به تهران نشات گرفته از موضع کشورهای عربی در قبال تجاوز اخیر علیه غزه بود به گونه‌ای که این کشورها نفاق، بی‌تفاوتی و سکوت در قبال تهاجم خونبار اسرائیل علیه مردم بی دفاع غزه در پیش گرفته بودند و در محاصره نوار غزه هم با دشمن اشغالگر شریک می‌شوند.

رزقه تاکید کرد: بنابراین حماس تصمیم گرفته صرف نظر از بحث فرقه‌گرایی و اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی با دیگران در راستای منافع تعامل بیش‌تری داشته باشد.

رزقه با اشاره به اینکه سفر چنده روز هیئت حماس به تهران با هدف ترمیم روابط دوجانبه صورت گرفت گفت:این سفر از دیدگاه رهبران حماس درست در زمانی که اسرائیل محاصره غزه را شدت بخشید بسیار مهم بود و چه بسا کارمندان غزه اهمیت این سفر را از زاویه امید به رسیدن به حقوق ماهیانه خود درک کردند بخصوص که دولت وفاق ملی از وظایف خود در پرداخت حقوق شهروندان غزه طفره رفته و کارکنان غزه را از حقوقشان محروم کرده است.

رهبر حماس در ادامه مقاله خود آورده است: دولت سابق احمدی نژاد با کمک‌های مالی و سیاسی در کنار دولت سابق اسماعیل هنیه در غزه بود آن هم زمانی که رژیم‌های عربی شریک اشغالگران در محاصره غزه بودند یا نسبت به حقوق ملت فلسطین بی‌تفاوت بودند.

یوسف رزقه با اشاره به اینکه ایران حقوق ملت فلسطین از جمله حق مقاومت مسلحانه علیه اشغالگران را درک می‌کند، گفت:دولت احمدی نژاد کمک‌های لجستیک مهمی در اختیار گروه‌های مقاومت قرار داد و این مساله‌ای است که مقاومت فلسطین هم منکر آن نیست.

یوسف رزقه افزود: کشورهای عربی مخالف رابطه مقاومت فلسطین با ایران هستند و از سوی دیگر همواره تحریک به فتنه‌انگیزی مذهبی می‌کنند و با اسرائیل در اقدامات خصمانه‌اش علیه مقاومت شریک می شوند و ائتلاف جدیدی با این رژیم اشغالگر تشکیل می‌دهند.

رهبر حماس تاکید کرد: این حق مقاومت فلسطین است که صدای خود را علیه توطئه‌گران عربی و فلسطینی بالا ببرد، قضیه مربوط به وطن فلسطین و خون فلسطینیان است و ما بر سر سرزمین و خون با کسی تعارف نداریم.

یوسف رزقه گفت:پس از جنگ درس‌ها و عبرت‌های زیادی گرفته می‌شود و مقاومت نمی‌تواند با کشوری عربی صلح کند که حامی اسرائیل در تهاجمات وحشیانه خود علیه غزه بوده یا به هر شکلی دیگر سهم واقعی در طولانی شدن جنگ علیه غزه داشته است در حالی که کشوری غیرعربی در کنار مقاومت ایستاد و آمادگی خود را برای ازسرگیری حمایت هایش اعلام کرد.

رهبر حماس در پایان مقاله خود نوشت: شاید منطقه به خاطر کاهش قیمت نفت یا به خاطر جنگ‌هایی که جریان دارد کاملا بی‌پول باشد اما وادار کردن حماس و مقاومت به تسلیم شدن و یا از سرگیری روابطش با برخی رژیم های عربی غیرممکن است زیرا ورای مسائل مالی اموری است که از نفس پول مهم‌تر است.