به گزارش پارس به نقل از تسنیم به نقل از نشنال ژورنال، کمتر از یک سال قبل باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا قول داد تا در دولت کنونی برنامه جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا از شهروندان این کشور را متوقف کند ولی با این وجود دادگاهی فدرال مجوز لازم برای ادامه برنامه جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا از شهروندان را تمدید کرده است.

بر اساس این گزارش، دادگاه نظارت بر جاسوسی خارجی آمریکا هفته گذشته از وزارت دادگستری خواست تا برنامه جنجالی مربوط به جاسوسی سازمان امنیت ملی را به مدت 90 روز دیگر تمدید کند. این برنامه جاسوسی تابستان سال گذشته توسط ادوارد اسنودن پیمانکار سابق اطلاعاتی آمریکا افشا شد. اعتبار برنامه جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا از شهروندان این کشور 27 فوریه 2015 میلادی به پایان خواهد رسید.
این برای چهارمین بار از ژانویه 2014 میلادی است که مجوز ادامه جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا از شهروندان این کشور تمدید شده است. اوباما در سخنانی در ژانویه امسال قول داد تا نحوه نظارت و جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا از شهروندان را اصلاح کند. هدف اصلی از اصلاحات وعده داده شده اوباما این بود که شهروندان آمریکایی اعتماد بیشتری پیدا کنند که حقوق آنها رعایت می شود.
اوباما در آن زمان بر اجرای اقدامات فوری برای اصلاح فعالیت های نظارتی و جاسوسی و افزایش شفافیت در عملکرد سازمان امنیت ملی آمریکا تاکید کرد ولی به این مساله نیز اشاره کرد که منتظر ارائه طرحی از سوی کنگره برای اجرای این اصلاحات خواهد بود.
ولی کنگره نیز برای اجرای این اصلاحات اقدام خاصی را انجام نداده است.