پايگاه خبري تحليلي «پارس»- وزیر کشور لبنان تأکید کرد "سجی الدلیمی" که اخیرا در مرز سوریه دستگیر شده، همسر سابق سرکرده گروه تروریستی داعش است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، "نهاد المشنوق" گفت: سجی الدلیمی سه بار ازدواج کرده که دفعه نخست با یکی از اعضای رژیم سرنگون شده بعث عراق بود و از او 2 پسر دارد، وی پس از آن به مدت 3 ماه همسر ابوبکر بغدادی سرکرده داعش بود که از او یک دختر دارد؛ و اکنون همسر یک فلسطینی است و از او باردار است.

المشنوق در صفحه تویتر خود خاطرنشان کرد: سجی الدلیمی با گروه های وابسته به داعش در لبنان ارتباط برقرار کرده بود و می توان از اطلاعات او استفاده کرد.

وزیر کشور لبنان در خصوص کودکانی که به همراه مادرانشان توقیف شده اند، اظهار داشت که آنان به مرکز مراقبت از کودکان منتقل شده است و دولت لبنان هیچگاه کودکان را برای مبادله نمی رباید بلکه هدف دولت جمع آوری اطلاعات است.

المشنوق تأکید کرد که از این زن و فرزندش آزمایش دی ان ای به عمل آمده و اکنون ثابت شده است که آنها مادر و فرزند هستند و از عراق نیز درخواست شده است که آزمایش دی ان ای از ابوبکر بغدادی ارسال شود تا اطمینان یابیم که این دختر او است.

المشنوق ادامه داد: ثابت شده است که سجی الدلیمی با بسیاری از جریانهای تکفیری در لبنان ارتباط داشته است و یک سال و نیم پس از آزادی از زندانهای سوریه به لبنان آمده و در این کشور اقامت داشت.

المشنوق این سؤال را مطرح کرد که: چرا موضوع دستگیری سجی الدلیمی تا این حد بزرگنمایی می شود؟! اکنون مادران سربازان ربوده شده لبنانی در وضعیت روحی بسیار بدی هستند؛ و آیا این مسأله کمتر از تحقیقات از همسر ابوبکر بغدادی است؟!

این درحالی است که وزارت کشور عراق دیروز (چهارشنبه) اعلام کرد که زن دستگیر شده در لبنان همسر ابوبکر بغدادی نیست، بلکه خواهر تروریستی است که به علت دست داشتن در چند عملیات تروریستی در جنوب عراق محکوم به اعدام شده است.

وزارت كشور عراق خاطرنشان كرد كه همسران ابوبكر بغدادي سركرده داعش، "اسماء فوزي محمد الدليمي" و "اسراء رجب محل القيسي" نام دارند و بغدادي همسري به نام سجي الدليمي ندارد.

بيانيه وزارت کشور عراق حاكي است كه زن دستگير شده در لبنان قبلا در سوريه زنداني بود و سال قبل پس از آزادي از زندان به لبنان گريخت. اما خواهر تروريست وي كه "دعاء عبدالحميد الدليمي" نام دارد، در اربيل زنداني است. وي هنگامي كه قصد داشت با كمربند انفجاري عمليات انتحاري انجام دهد، دستگير شد. پدر اين دو نيز از تروريستهاي فراري عضو القاعده است كه اكنون با گروه تروريستي جبهه النصره همكاري مي كند.