به گزارش پارس به نقل از کیهان ؛ محمدعلی نجفی درباره زمان اعلام گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت علوم گفت:‌ ان‌شاءالله خودم گزینه پیشنهادی خواهم بود.
سرپرست وزارت علوم در پاسخ به این سؤال که آیا استعفای دکتر توفیقی در راستای توافق‌های انجام شده با مجلس بوده است، گفت: خیر من هیچ توافقی با هیچ فرد یا ارگانی انجام نداده‌ام و دکتر توفیقی در وهله اول می‌خواستند برای استفاده از فرصت مطالعاتی که یک سالش به خاطر مسئولیت هایی که برعهده داشتند و به تأخیر افتاده اقدام کنند. درهمین راستا احتیاج داشتند تا چند ماهی وقت آزادتری داشته باشند.
وی با بیان اینکه دکتر توفیقی به عنوان یک صاحب‌نظر در مسائل دانشگاهی آمادگی کامل خود را برای هرنوع کمک اعلام کردند، گفت: ایشان اظهار کردند که در بیرون از وزارتخانه هم می‌توانند در موارد لازم به وزارت علوم کمک کنند. لذا تقاضا داشتند به عنوان مشاور سمت رسمی نداشته باشند اما به عنوان صاحبنظر در مسائل دانشگاهی اعلام آمادگی کردند که هرگونه کمک به وزارت علوم انجام دهند.
توفیقی در فتنه سال 88 از جمله کسانی بود که با دامن زدن به دروغ تقلب در جمع دانشجویان، آنان را به تشنج تحریک می‌کرد.
نجفی در عین حال دیروز در حاشیه دیدار رئیس‌جمهور با ایثارگران در مشهد گفت: معرفی شدنم به عنوان وزیر علوم واقعیت ندارد و این که گفته‌ام به عنوان وزیر معرفی می‌شوم، فقط یک شوخی بود.
محمدعلی نجفی سال گذشته برای تصدی وزارت آموزش و پرورش از شورای شهر تهران استعفا داد اما با 133 رأی مخالف نمایندگان نتوانست به وزارت برسد. وی سپس به عنوان رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری منصوب شد اما چند ماه بعد با بیان اینکه بیماری قلبی دارد و پزشک معالج وی، او را از مسئولیت سنگین منع کرده از این سمت استعفا کرد. نجفی پس از آن از سوی رئیس‌جمهور به عنوان دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت منصوب شد و سرانجام پس از برکناری فرجی دانا از وزارت علوم، به عنوان سرپرست وزارت علوم منصوب گردید.
اکنون این سؤال مطرح است که آیا بیماری قلبی آقای نجفی که مانع از تصدی مسئولیت سازمان میراث فرهنگی می‌شد، مشکلی برای مدیریت یک وزارتخانه حساس و پرمسئولیت ایجاد نمی‌کند؟ ثانیا آیا عوامل عدم اعتماد مجلس به وی که ریشه در عدم مرزبندی صریح نجفی با فتنه‌گران دارد، برطرف شده است؟ در حقیقت معرفی نجفی نوعی مقابله‌جویی با مجلس است حال آن که نمایندگان مجلس به تأسی از رهبر معظم انقلاب توقع دارند روند امور در وزارت علوم اصلاح شود.