پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- یکسال از انتخابات پرشکوه 24 خرداد 1392 گذشت. با وجود گذشت این مدت هنوز بایستی صاحبان اندیشه در مورد این حماسه بزرگ به بحث و بررسی بپردازند. مهندس محمدرضا باهنر دبیر کل جبهه پیروان و نایب رییس مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «پارس» به نحوه ورود جبهه پیروان به انتخابات یازدهم ریاست جمهوری، چرایی انتخاب روحانی، انتخابات مجلس و..پرداخت.

مهندس محمدرضا باهنر دبیر کل جبهه پیروان در تحلیل انتخابات یازدهم ریاست جمهوری به پایگاه خبری تحلیلی «پارس» گفت: کشور در  هشت سال ریاست جمهوری آقای خاتمی و حضور اصلاح طلبان، دچار یک افراط گرایی ساختارشکنانه شد و هشت سال بعد از آن هم، تندروی هایی از جنس آقای احمدی نژاد داشتیم البته آقای احمدی نژاد خود را اصولگرا نمی دانست و بارها هم اعلام کرده بود ولی به عنوان چهره ای اصولگرا شناخته می شد.

وی افزود: در هر صورت با وجود آن همه افراطها، تفریط ها و تندروی ها در انتخابات 24 خرداد در این میان مردم به دنبال فردی بودند که به مواضع اعتدالی و بین جناح های سیاسی شناخته می شد.

وی اضافه کرد: البته اگر کسي بخواهد آقای روحاني را به عنوان فردی اصلاح طلب معرفی نماید قبول ندارم . چرا که روحاني در گذشته سياسي خود قبل از انتخابات يک بحث اصلاح طلبي ندارد اما بحثهای مفصلی در زمينه اصولگرايي دارد.

به گفته باهنر، در 24 خرداد 1392، مردم به اعتدال پناه بردند و آقای روحانی توانست در مواضع انتخاباتی اش برای عموم مردم این باور و تلقی را شکل دهد که مشی مورد نظرش، اعتدال است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان ساخت: حتما حمایت اصلاح طلبان از روحاني موجب پيروزي وي شد اما اگر اصولگرايان در کشور به هيچ عنوان به آقای روحاني راي نمي دادند، او با اين اختلاف بسیار کم به عنوان رییس جمهور، انتخاب نمي شد و حداقل می توان مدعی شد که وي در مرحله اول به رياست جمهوري نمي رسيد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی درخصوص نحوه ورود جبهه پیروان به انتخابات ریاست جمهوری به پایگاه خبری تحلیلی «پارس» گفت: ما از روز اول که کار را شروع کردیم تصمیم قاطع گرفتیم که براي نامزدی در انتخابات بيشتر از يک نفر معرفي نشود.

وی افزود: در جبهه پیروان ابتدا سه نفر بودیم که نامزد انتخابات بودیم بعد از آن دو نفر نیز اضافه شدند لیکن متعهد شديم که يک نفر در نقطه پایانی انتخاب گردد. البته من قبول دارم که بخش از سازوکاری که به آن تن داده بودیم عادلانه نبود  لیکن قبول کرديم یک نفر بماند. ما تعهد تشکیلاتی داشتیم.

دبیر کل جبهه پیروان ورود به بحث انتخابات مجلس دهم را زودهنگام دانشت و به پایگاه خبری تحلیلی «پارس» گفت: با توجه به شرایط حاکم بر کشور ضروریست دست یاری به هم دهیم از دولت آقای روحانی حمایت ‌کنیم، البته مشروط است به‌‌ همان حرف‌هایی که خود ایشان زده است. یعنی به شرط اعتدال و خردگرایی حمایت ‌کنیم. تا بتوانیم در جهت حل مشکلات مردم جلو برویم.

وی افزود: به نظرم فعلا بحث در مورد انتخابات زود است. در شش ماه آخر مجلس احتمالا با دولت سخت رقابت خواهیم کرد، ممکن هم هست که با حامیان دولت در جبهه‌های رقیب یکدیگر قرار بگیریم.

وی یادآور شد: دولت یازدهم، حدود دو سال دیگر با مجلس نهم کار دارد اگر قرار باشد اين دو سال را صرف رقابت، درگیری و بحث های انتخاباتی کنیم ظلم بزرگي است.هم افزايي و همکاري باید بین دولت و مجلس تقویت شود و 6 ماه مانده به انتخابات وارد رقابت شديد مي شويم. اما الان زود است و مسائل مهم مملکت نبايد تحت الشعاع مسائل سياسي قرار گيرد.

مهندس باهنر تاکید کرد: یکی از اشکالات کار احمدی‌نژاد این بود که تمام ۸ سال را ملت فکر می‌کردند که در کشور انتخابات است.