به گزارش پایگاه خبری تحلیلی « پارس» ، یک کاربر شبکه های اجتماعی با اشاره به ماجرای ابوطالبی نوشت:

فکر کنم واضح بود که ایران نخواهد توانست ابوطالبی را به نیویورک اعزام کند. با سخن سردار باقرزاده که در بین قشر جبهه پایداری شخصیت محبوبی است و خوابیدن سر و صدای این قشر، پرونده این اعزام تمام شد. اما از خود پرسیده اید چه شد که این اتفاق افتاد؟ ابوطالبی که قبلا ویزا آمریکا گرفته بود. آیا ظریف بی گدار به آب زده بود؟

در آمریکا شرکت خبری وجود دارد به نام بلومبرگ. موسس آن مایکل بلومبرگ است که خود یهودی از نوع صهیونیست است و از حامیان اسرائیل و تا همین اواخر شهردار نیویورک بود. چنین شبکه ای واضح است که در پی منافع اسرائیل است. روز ۳۰ مارس یک مقاله در این شبکه منتشر شد که در آن با منبع دادن از منابع فارسی به گذشته ابوطالبی در قضیه تسخیر سفارت آمریکا   اشاره شده بود و توضیح داده بود که وی قرار است سفیر ایران شود. این نوشته آغاز رسانه ای شدن این قضیه در آمریکا بود و بهانه خوبی دست لابی اسرائیل داد و در کمتر از دور هفته منجر به تصویب قانون مربوط در سنا و مجلس نمایندگان شد. لابی اسرائیل در پی به هم زدن این مذاکرات است و هدف آنها ادامه تحریم ها بود که به دلیل مقاومت عمدتاً از سوی اوباما، کری و هری رید موفق نشدند (نه این که اینها خوب باشند. سگا زرد برادر شغال است ولی بینشان اختلاف تاکتیکی وجود دارد) . احتمال بالا هدف لابی اسرائیل از این کار ایجاد تشنج در مورد ایران جهت اثر گذاشتن در مذاکرات هسته ای بود. باز احتمال بسیار بالا قبلا چراغ سبز از دولت آمریکا توسط ایران گرفته شده بود ولی دولت آمریکا وارد فاز مقابله با کنگره نشد و اوباما قانون را امضا کرد. این خلاصه ماجرا بود که احتمالا همه می دانند.

اما نکته مهم که این پست را نوشتم! می دانید نویسنده مقاله مزبور در بلومبرگ که جرقه این اتفاق شد، کیست؟ ! کامبیز فروهر، دوست پسر مسیح علینژاد! حالا کلاه خود را قاضی کنید که عمل او وطن فروشی است یا نه؟ نوکری صهیونیسم است یا نه؟ دقیقا چه انگیزه موجه برای کار او وجود دارد؟ آیا کسی که دوست دختر اوست و در ظاهر دنبال احقاق حقوق شهروندان ایران است، با این توضیحات انسان صادقی است یا هر دو دنبال شهرت خبرنگاری هستند؟

پ. ن. : نکته جالب این است که فروهر در این مقاله از دانشجویان پیرو خط امام با عنوان گروه شبهه نظامی نام برده است.

http: //www. bloomberg. com/news/۲۰۱۴-۰۳-۲۹/iran-names-۱۹۷۹-u-s-embassy-hostage-taker-its-un-envoy. html