به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری فرانسه از مونترآل، این تظاهرات در چارچوب یک اعتراض بین المللی برگزار شد که هر ساله در تاریخ بیستم آوریل صورت می گیرد.

این تظاهرات با نام رمزی ˈ ۴۲۰ˈ در شهرهای ونکوور، مونترآل و اوتاوا برگزار شد و در هر یک از این شهرها از جمله اوتاوا پایتخت کانادا، معترضان در محوطه چمن ساختمان مجلس گرد آمده و گروه های موسیقی برای جمعیت حاضر نواختند.  

رمز ۴۲۰ که اغلب در امریکای شمالی به کار می رود، منتسب به گروهی از ماری جوآنا دوستان جوان در دهه ۱۹۷۰ است که در ساعت ۲۰: ۴ دقیقه بعداز ظهر با هم ملاقات کردند.  

جو موجود در این تظاهرات شبیه جشنواره سالانه ۴۲۰ مربوط به ماری جوانا در شهر دنور امریکا بود که در آن طی سال جاری برای نخستین بار این مواد مخدر برای مصارف تفننی قانونی شده است.  

در مونترآل، پلیس حضوری قوی در اطراف تظاهر کنندگان داشت، در حالیکه در اوتاوا و ونکور یک پیتزا فروشی زنجیره ای به هریک از شرکت کنندگان در راهپیمایی یک قاچ پیتزا داد.  

سال گذشته، دولت محافظه کار کانادا باب کاهش ممنوعیت قانونی در مورد مصرف ماری جو آنا را باز کرد که این یک چرخش بزرگ نسبت به زمانی است که یک مقدار اندک از این مواد جریمه های سنگینی داشت.