به گزارش پارس به نقل از تسنیم، محمداسماعیل سعیدی عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس، با اشاره به جلسه امروز این کمیسیون، گفت: در جلسه امروز تبصره ها و بندهای ارجاع شده و پیشنهادات نمایندگان بررسی شد و تبصره های ۵،۱۳،۱۵،۱۶،۱۷،۱۹ و ۲۰ و بندهای الحاقی ارجاع شده به کمیسیون را مورد بررسی قرار دادیم و چند پیشنهاد که در راستای این موضوعات و پیشنهادات الحاقی داده شده بود را تصویب کردیم. همچنین قرار شد این پیشنهادات به کمیسیون تلفیق ارجاع شود.

وی ادامه داد: یکی از این پیشنهادات این بود که تسهیلات قرض الحسنه به میزان ۱۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال با تنفس دوره دو ساله جهت اشتغال مددجویان سازمان زندان ها و بنیاد تعاون این سازمان برای حرفه آموزی پرداخت شود و در صورت تصویب این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق این اقدام صورت خواهد گرفت.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: پیشنهاد دیگر کمیسیون اجتماعی این بود که مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی از پرداخت هزینه های صدور پروانه ساختمان و عوارض شهرداری و هزینه های انشعاب آب و فاضلاب و برق و گاز برای یک بار و در حد یک واحد مسکونی مطابق الگوی مصرف معاف شوند. این پیشنهاد نیز به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

سعیدی در پایان خاطرنشان کرد: پیشنهادهای اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس جمع بندی شده و یکشنبه هفته آینده به کمیسیون تلفیق ارجاع می شود.