به گزارش پارس نیوز، 

سیاوش اسعدی کارگردان سینما درباره نگاه خود به بازیگری در سینما و تاثیر بازیگران در یک فیلم گفت: از نظر من همواره و همیشه بازیگران یکی از پایه‌های اصلی کیفیت یک اثر سینمایی هستند و باید در انتخاب آنها دقت بسیاری وجود داشته باشد.

وی در همین راستا ادامه داد: من طی سالهای گذشته زیاد پر کار نبوده‌ام و هیچ وقت هم عجله‌ای برای فیلمسازی نداشته و ندارم، اما از همان ابتدای کار وسواس زیادی برای انتخاب بازیگران داشتم، «حوالی اتوبان»، «جیب بر خیابان جنوبی» و «درخونگاه» سه اثری هستند که در آنها سعی بر انتخاب درست بازیگران را داشتم.

کارگردان فیلم سینمایی «درخونگاه» درباره تاثیر تهیه کنندگان بر انتخاب بازیگر تاکید کرد: گاهی در سینما اتفاق می‌افتد که تاثیر تهیه کننده و حتی اسپانسر در انتخاب نقش‌ها و بازیگران از کارگردان بیشتر است، در چنین شرایطی بدون شک نمی توان تاثیری که مد نظر کارگردان است را در نقش‌ها پیدا کرد.

وی در همین رابطه اضافه کرد: خوشبختانه در آخرین فیلم خود «درخونگاه»، تهیه کننده بیشترین همکاری را با من داشت و بازیگران اثر همان‌هایی بودند که از ابتدا در نظر داشتم، انتخاب بازیگر اتفاق جذاب و در عین حال عجیبی است، به هنگام نگارش یا مطالعه متن بی وقفه نام بازیگر مناسب آن نقش در ذهن شما نقش می بندد و همین عاملی می شود تا شما فرد دیگری را برای اثر نخواهید.

کارگردانی فیلم «حوالی اتوبان» در مورد ترکیب بازیگران آخرین ساخته خود تاکید کرد: از نظر من انتخاب‌هایم در فیلم «درخونگاه» بهترین های ممکن بود و این اتفاق در بازخوردهای تماشاگران در جشنواره فیلم فجر و نظر دوستان به خوبی نمایان بود، البته این را هم بگویم که من همیشه نتوانستم بازیگر مورد علاقه‌ام را در تمامی آثار انتخاب کنم.

وی درباره مشکل انتخاب بازیگر در آثار سینمایی اذعان کرد: همیشه در انتخاب بازیگر اوضاع به وفق مراد کارگردان نیست و خود من هم سابقه انتخاب‌های اجباری و یا بد را داشته‌ام، به عنوان مثال در فیلم اولم حوالی اتوبان برخی از بازیگران انتخاب من نبودند و از حضورشان در اثر راضی نبودم.

اسعدی با اشاره به حضور مصطفی زمانی در فیلم «جیب بر خیابان جنوبی» خاطرنشان کرد: نمونه دیگری که من در انتخاب بازیگر با اجبار یک گزینه را قبول کردم به فیلم دومم «جیب بر خیابان جنوبی» بر می گردد که «مصطفی زمانی» نقش اول فیلم را بازی کرد در صورتی که وی انتخاب چهارم من هم نبود، من از ابتدا برای آن نقش حامد بهداد را می خواستم اما بنا به دلایلی این اتفاق نیفتاد.