به گزارش پارس نیوز، 

امین زندگانی بازیگر سینما و تلویزیون به مناسبت هشتمین سالگرد تأسیس سازمان هنری رسانه‌ای «اوج» پیرامون عملکرد این سازمان به خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس گفت: سازمان «اوج» با یک رسالت و هدف وارد فضای حرفه‌ای سینما شده است و روی موضوعات خاصی کار می‌کند. موضوعاتی که بسیار مهم و حیاتی هستند، اما ابعادشان به نحوی است که بخش خصوصی کمتر قادر به فیلمسازی در این عرصه است.

این بازیگر سینما و تلویزیون ادامه داد: «اوج» امروز صاحب جایگاه معتبر در سینما و تلویزیون است. کارهای مستند قابل دفاع و جذابی ساخته و مدیران این سازمان، تلاش کرده‌اند از مسائل روز، عقب نمانند و برای تولید اثر درباره دفاع مقدس و مسائل منطقه، آماده بوده‌اند.

وی افزود: در میان آثار متنوع و مهمی که «اوج» تهیه کرده به دو نمونه اخیر اشاره می‌کنم که تولیدات موفقی هستند. «۲۳ نفر» یک فیلم دفاع مقدسی با نگاهی تازه به موضوع حضور نوجوانان در جنگ است که در جشنواره فجر با استقبال مواجه شد. «پایتخت ۵» هم اثری جذاب بود که بحران منطقه را به خوبی به قصه‌ای آشنا و بومی گره زده بود.

بازیگر سریال «مختارنامه» افزود: تعریف سینمای ملی که ما هنوز به آن نرسیده‌ایم و درباره مصادیقش دچار مشکل هستیم، در بسیاری از تولیدات «اوج» معنا پیدا می‌کند. فیلم‌هایی که بخش‌های مهم تاریخ معاصر را روایت می‌کنند و تلاش دارند، تصویر درستی از جامعه ایرانی ارائه بدهند.

وی گفت: به نظرم «اوج» در این سال‌ها بسیار بیشتر از دیگر ارگان‌هایی که روی موضوع دفاع مقدس و انقلاب اسلامی کار کرده‌اند پرکار و موفق بوده است، بدون این که گرفتار شعارزدگی یا پیروی از نگاه‌های کلیشه‌ای شود.

زندگانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: فیلم‌سازی در سال‌های اخیر به یک حرفه گران تبدیل شده، نهادی با قدرت مالی و اعتبار «اوج» می‌تواند با این بضاعت در عرصه‌های استراتژیک ورود کند.

وی خاطرنشان کرد: مسئله مهم این است که تنها هنرمندان خاص و سلیقه‌های ثابت نباید با «اوج» همکاری کنند. تا به حال که اینچنین نبوده، امیدوارم با ورود نیروهای تازه نفس و سینماگرانی از طیف‌های مختلف، فرصت همکاری به همه داده شود تا از این بضاعت‌ها برای طرح مسائل مهم استفاده کنند.