به گزارش پارس نیوز، 

مایکل داگلاس در گفتگویی از احساسش پرده برداشت و ادعا کرد در جشنواره فیلم کن 2013 که وی با فیلم «پشت چلچراغ» حضور داشت و اسپیلبرگ رئیس هیأت داوران بود، وی از جایگاهش استفاده کرد تا مانع اهدای جایزه به این بازیگر شود.

 داگلاس گفت: اسپیلبرگ رئیس هیأت داوران جشنواره فیلم کن آن سال بود و من هم در کن حضور داشتم. شایعات حکایت از این داشت که من بازیگر مرد منتخب برای دریافت جایزه کن هستم، اما این طور نشد چون فیلم متعلق به اچ‌بی‌او بود – یعنی یک فیلم تلویزیونی هر چند در سینما هم به نمایش درآمد.

 اسپیلبرگ همواره ابراز تردید کرده که فیلم‌هایی که برای استریمینگ یا تلویزیون ساخته می‌شوند بتوانند از جایگاه فیلم‌هایی که برای سینما ساخته می‌شوند برخوردار و شایسته دریافت نامزدی اسکار باشند.

 «پشت چلچراغ» برای اچ‌بی‌او ساخته شده بود و برای نخستین بار در جشنواره فیلم کن 2013 دیده و چند هفته بعد راهی سینماها شد.

 در نهایت این بروس درن بود که جایزه بهترین بازیگر مرد کن آن سال را برای «نبراسکا» دریافت کرد و داگلاس بعداً جایزه امی و گلدن گلوب را برای اجرای نقش لیبراچی در فیلم زندگینامه‌ای که استیون سودربرگ ساخته بود، کسب کرد.

 داگلاس گفت: به نظرم باید از این ایده دست بردارند؛ مخصوصاً وقتی فیلم یکی دو هفته در سینماها هم به نمایش درمی‌آید شایسته است که با آن مثل یک فیلم سینمایی رفتار شود.

 این بازیگر افزود تقریباً همه استودیوها «پشت چلچراغ» را رد کرده بودند و این اچ‌بی‌او بود که آن را ساخت و توزیع کرد.

اسپیلبرگ از هر نوع اظهار نظری در این باره خودداری کرد.

 این سخنان را مایکل داگلاس در گفتگو با بنسیو دل تورو در برنامه «بازیگران درباره بازیگران» مطرح کرده که در دو نوبت در تاریخ 18 و 20 ژوئن در PBS پخش می‌شود.

 در کارنامه هنری مایکل داگلاس 74 ساله، دو جایزه اسکار و یک جایزه امی دیده می‌شود. داگلاس پسر، اولین جایزه اسکار را سال 1975 برای تهیه‌کنندگی فیلم «پرواز بر فراز آشیانه فاخته» دریافت کرد و جایزه اسکار دوم را در سال 1978 برای بازی در فیلم سینمایی وال استریت کسب کرد.

 «پشت چلچراغ» که درباره 10 سال آخر زندگی لیبراچی پیانیست مشهور آمریکایی است، تحسین منتقدان را برای بازی مایکل داگلاس و مت دیمون جلب کرد.