به گزارش پارس نیوز، کریستین بیل در ۱۹۷۰ در بریتانیا متولد شد. او خیلی زود و در سن سیزده سالگی توجه کارگردان‌های بزرگ هالیوود را به خود جلب کرد و توانست در فیلم «امپراطوری خورشید» به کارگردانی دیوید اسپیلبرگ بدرخشد و نام خود را به عنوان یکی از آینده داران هالیوود مطرح کند.

دو دهه بعد از امپراطوری خورشید، بیل در نقش‌ها و ژانر‌های مختلفی حضور پیدا کرد، او در سال ۲۰۰۶ در فیلم «حیثیت» نقش شعبده باز ماهر را بازی کرد و سال بعد نیز در یک فیلم وسترن به نام «۳:۱۰ به یوما» را بازی کرد تا نشان دهد خود را منحصر به بازی در یک ژانر نکرده است، فیلم‌های مامور مخفی، سلطنت آتش، تعادل، حیثیت و شوالیه تاریکی بر میخزد گوشه‌ای از فعالیت‌های متنوع او در بازیگری می‌باشند.

بیل در فیلم روانشناختی «ماشین چی» به خاطر تعهدش به نقش و کار‌های دیوانه واری که برای واقعی جلوه دادن شخصیت رزنیک انجام داد مورد ستایش همه قرار گرفت. او برای رسیدن به ظاهر شخصیت رزنیک تا مدت‌ها سالاد و سیب میخورد و گاهی نیز در طول روز تنها آدامس میجوید و قهوه مینوشید. او یک سال بعد در سال ۲۰۰۵ برای ایفا نقش در فیلم «بتمن» دوباره وزنش را به میزان سابق بازگرداند و بازی او در این فیلم با استقبال منتقدین و موفقیت در گیشه‌های فروش همراه شد.

او همچنین در اسکار ۲۰۱۹ برای فیلم «معاون» نامزد بهترین بازیگر مرد شده بود، این بازیگر حدودا پنجاه ساله در این فیلم نقش یک پیرمرد سن بالا را ایفا میکند که برای آن نیز اضافه وزن بالایی را تجربه کرده است که مزد آن را هم در گلدن گلوب با جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی مرد دریافت کرد و هم اکنون دوباره به وزن اصلی خود بازگشته است. او برای فیلم «مبارز» نیز موفق به دریافت اسکار نقش مکل نیز شده است.

کریستین بیل با وجود شهرت و طرفداران بسیار زیادی که دارد، به هیچکس اجازه نمیدهد در زندگی خصوصی وی دخالت کند به طوری که تا مدت‌ها کسی نام دختر او را هم نمیدانست.

به گفته خود کریستین، او به کتاب خواندن علاقه بسیاری دارد و همچنین دیوانه وار عاشق بازی‌های ویدویی است بازی «سوپر ماریو» را محبوبترینبازی دوران کودکی خود اعلام کرده است.