به گزارش پارس نیوز، شاید برایتان جالب باشد که بدانید با کدام یک از چهره های مشهور ایرانی در یک روز متولد شده اید. برای دانستن پاسخ این سوال کافی است با ما تا پایان این مطلب همراه باشید. امروز 10 بهمن سالروز تولد سه تن از چهره های مشهور ایرانیاست که در ادامه شما را با آنها آشنا میکنیم.چهره های مشهور ایرانی

 

تولد چهره های مشهور ایرانی در 10 بهمن

 صفر کشکولی

صفر کشکولی بازیگر کشورمان در 10 بهمن 1323 در تهران متولد شد. این بازیگر کشورمان از سال 1343 توسط ساموئل خاچیکیان به کارهای سینمائی دعوت شد و تاکنون در نقش های منفی و مثبت سینمائی و تلویزیونی کوتاه و بلند ایفای نقش کرده است.

صفر کشکولی

صفر کشکولی در 10 بهمن ماه متولد شد

صفر کشکولی در سال 1342 به عنوان هرکول خوزستان شناخته شد و سال 1343 در کویت قهرمان آسیا گردید و در سال 1351 قهرمان وزنه برداری ایران شد. وی در سال 1356 قهرمان پرتاب دیسک ایران گردید و نخستین مربی تیم ملی جانبازان در سال 1367 شد که تیم به المپیک سوئد رفته و در پی آن مربی و داور درجه یک ملی شناخته شد.


 چنگیز حبیبیان

چنگیز حبیبیان در 10 بهمن 1347 در تهران متولد شد. در سال 1378 با آلبوم همسفر کار حرفه ای خود را شروع کرد و در فاصله زمانی 14 سال فعالیت حرفه ای 10 آلبوم روانه بازار کرد. چنگیز حبیبیان ازدواج کرده و یک دختر و یک پسر دارد.

چنگیز حبیبیان

چنگیز حبیبیان در 10 بهمن ماه متولد شد

 

چنگیز حبیبیان مداحی را نخست در 6 سالگی از پدرش آموخت. سپس نزد کرامت اصلانی، هلی، شاهپور رحیمی، صبحدل، حسن زاده و حاتم عسگری آواز را فرا گرفت؛ و از محضر فریدون شهبازیان بهره ها برد. حبیبیان فعالیت حرفه ای خود را در سال 66 در رادیو معارف آغاز کرد. او از سال 73 در مرکز موسیقی صدا و سیمای جمهوری اسلامی مشغول به همکاری است.


 شاه علی سرخانی

شاه علی سرخانی در 10 بهمن 1349 در میانه متولد شد و برای بازی در نمایش سلطان مار به کارگردانی گلاب آدینه جایزه بهترین بازیگری از جشنواره سنتی سیاه بازی را دریافت کرده است.آخرین کار این بازیگر 41 ساله، بازی در تله فیلم «رقص روی یخ» به کارگردانی مجید اسماعیلی پارسا بود.

شاه علی سرخانی

شاه علی سرخانی در 10 بهمن ماه متولد شد

 

از آثار شاه علی سرخانی می توان به بازی در نمایش های «هفت خان رستم»، «بزبزقندی چرا نمی خندی» ،«جشن تولد گل پنبه»، «یکی دار غرق می شه»، «حسنی نگه یکه دسته گل»، «خورشید کاروان»، «سلطان مار»، «شبی در طهران»، «دخترک شب طولانی» و فیلم هایی همچون «فصل پنجم»، «دو روز باهم»، «هفت پرده»، «دوشیزه »، «آلزایمر»،«دختر شاه پریون» و ... و مجموعه های تلویزیونی «یکی مثل من»، «روزهای به یاد ماندنی» و ... اشاره کرد.

این هنرمند پیشکسوت کشورمان در صبح روز 26 مهر 1390 در گذشت.