به گزارش پارس نیوز، روز تولد چهره های مشهور ایرانی برای دوستدارانشان یکی از روزهای مهم است. آیا میدانید امروز 9 بهمن همزمان با سالروز تولد کدام یک از چهره های مشهور ایرانی است؟! اگر پاسخ این سوال برایتان جالب است همراه ما باشید تاشما را باچهره های مشهور ایرانی که در 9 بهمن متولد شده اند آشنا کنیم.چهره های مشهور ایرانی

 

چهره های مشهور ایرانی متولد 9 بهمن

علیرضا خمسه

علیرضا خمسه در 9 بهمن ماه سال 1331 در تهران به دنیا آمد. او از هنرجویان مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیما بود. در سال 1360 برای اولین بار مقابل دوربین سینما رفت و در فیلم مرگ یزدگرد بازی کرد.علیرضا خمسه مجموعه بشین، پاشو، بخند را برای گروه کودک و نوجوان شبکه اول ساخت . در این مجموعه، مورد استقبال خانواده ها و کودکان قرار گرفت . سالهای بعد، خمسه بدون حضور در سینما، در مجموعه تلویزیونی میگی نه نگاه کن بازی کرد و در بخشهای مختلف، توانایی های خود را به نمایش گذاشت .

علیرضا خمسه

علیرضا خمسه بازیگر کشورمان در 9 بهمن متولد شد

علیرضا خمسه در مجموعه پایتخت 1، پایتخت 2، پایتخت 3 و پایتخت 4 نقشی متفاوت را در نقش بابا پنجعلی ایفا کرد که مورد استقبال فراوان مخاطبان قرار گرفت.

علیرضا خمسه

علیرضا خمسه بازیگر کشورمان در 9 بهمن متولد شد

 

علیرضا خمسه در یک گفتگو درباره ازدواج مجدد گفت :من دوبار ازدواج کردم. اولی سال 62 بود که به جدایی انجامید.حاصل اش پسری بود به نام احمدرضا. دومین ازدواج سال 72 بود که خدا را شکر الان 22 سال است که با موفقیت ادامه داشته و حاصل اش هم دو دختر به نام های درسا و گلسا بوده است.


 مهدی فرجی

مهدی فرجی متولد 9 بهمن 1358 در کاشان از شاعران ایرانی است. او را می توان از جمله شاعران جوانی دانست که شعرش در پایان دهه هفتاد شکل گرفت و در آغاز دهه هشتاد به سرعت پیشرفت کرد.

مهدی فرجی

مهدی فرجی شاعر کشورمان در 9 بهمن متولد شد

 

فرجی نخستین کتاب خود را در سال 79 روانه بازار نشر کرد و در همان سال در کنگره شعر و قصه جوان کشور در هرمزگان برگزیده شد. کتاب قرار نشد در مدت یک هفته در سال 1392 به چاپ دوم رسید. مهدی فرجی جوایز متعددی در کارنامه اش دارد که از جمله آنها میتوان به برنده سیمرغ بلورین دومین جشنواره بین المللی شعر فجر 86 اشاره کرد.


 حمید مصدق

حمید مصدق از شعرای به نام کشورمان ، 9 بهمن 1318 در شهرضا متولد شد. مصدق در 1339 وارد دانشکدهٔ حقوق شد و در رشتهٔ بازرگانی درس خواند. از سال 1343 در رشتهٔ حقوق قضایی تحصیل کرد و بعد هم مدرک کارشناسی ارشد اقتصاد گرفت. در 1350 در رشتهٔ فوق لیسانس حقوق اداری از دانشگاه ملی دانش آموخته شد و در دانشکدهٔ علوم ارتباطات تهران و دانشگاه کرمان به تدریس پرداخت.

حمید مصدق

حمید مصدق شاعر کشورمان در 9 بهمن متولد شد

 

وی پس ار دریافت پروانهٔ وکالت از کانون وکلا در دوره های بعدی زندگی همواره به وکالت اشتغال داشت و کار تدریس در دانشگاه هایاصفهان، بیرجند و شهید بهشتی را پی می گرفت.

آثار حمید مصدق :درفش کاویان (1341) ، آبی، خاکستری، سیاه (1343) ، در رهگذار باد (1347) ، دو منظومه؛ شامل آبی، خاکستری، سیاه - در رهگذار باد (1348) ، از جدایی ها (1358) ، سال های صبوری (1369) ، تا رهایی؛ شامل مجموعه های فوق (1369) ، شیر سرخ (1376)

حمید مصدق در هشتم آذرماه 1377 بر اثر بیماری قلبی در تهران درگذشت.


 فرهاد خانمحمدی

فرهاد خانمحمدی بازیگر پیشکسوت کشورمان در 9 بهمن 1323 در همدان متولد شد . خان محمدی فعالیت هنری اش در سال 1343 با بازی در فیلم «آقای قرن بیستم» فعالیت سینمای اش را آغاز کرد و از جمله کارهای او می توان به «آتش بدون دود»، «سمک عیار»، «سربداران»، «فصل خون»، «سناتور»، «مادیان»، «اجاره نشین ها»، «ترنج»، «جنگلبان»، «پرستار شب»، «خارج از محدوده»، «ریحانه»، «هامون»، «کارآگاه»، «پردهٔ آخر»، «افعی»، «آخرین بندر»، «معجزهٔ خنده» و «عشق کافی نیست» اشاره کرد.

فرهاد خانمحمدی

فرهاد خان محمدی بازیگر کشورمان در 9 بهمن متولد شد

 

آخرین فعالیت این بازیگر حضور در سریال «کارآگاه» 2 است. فرهاد خان محمدی ظهر جمعه 29 شهریور 1387 در سن 64 سالگی در بیمارستان رسول اکرم تهران درگذشت.