برای داشتن بهترین الگوی غذایی باید برخی نکات را مدنظر قرار داد. می توان برای بهترین الگوی غذایی از پزشک مشورت گرفت. برای ورزش هم باید بهترین الگوی غذایی را لحاظ کنید.


به گزارش ایسنا، به منظور ورزش مناسب باید مصرف مواد غذایی مناسب قبل از فعالیت بدنی در دستورکار افراد و به ویژه ورزشکاران قرار گیرد تا اینگونه شاهد بازدهی بیشتری و بهترین عملکرد بدنی باشند و شرایط جسمانی مطلوبی را در طول تمرین برای خود رقم بزنند.

مصرف غذای ترکیبی با کربوهیدرات بالا و پروتئین متوسط، تمرکز روی غذاهای با چربی و فیبر کم و نیز توجه به عادت های غذایی، از مهمترین نکاتی است که باید به آن توجه داشت، همچنین در صورت انجام تمرین در ساعات ابتدایی صبح باید دریافت مناسب غذا شب قبل و مصرف صبحانه سبک در دستور کار قرار گیرد.

۳ تا ۴ ساعت قبل از ورزش

بر اساس این مطلب که از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته آمده است: به صورت جداگانه مصرف سیب و یک لیوان شیرشکلات کم چرب، مصرف موز و یک لیوان شیر کم چرب و نیز مصرف ماست یونایی کم چرب و سالاد مرغ کوچک از مهمترین مواد غذایی است که باید سه تا چهار ساعت قبل از ورزش مدنظر قرار گیرد و در عین حال باید به آب رسانی کافی به بدن توجه ویژه داشت.

۳۰ تا ۶۰ دقیقه قبل از ورزش

مصرف نوشیدنی ورزشی، مصرف میوه و مصرف گرانولا کوچک نیز از مهم ترین مواد غذایی است که باید ۳۰ تا ۶۰ دقیقه قبل از انجام ورزش مورد توجه واقع شود تا اینگونه شاهد بهبود عملکرد ورزشکاران و حتی افرادی باشیم که علاقه مند به انجام فعالیت ورزشی هستند.