به تازگی استفاده از لایه‌ بردار های خانگی مورد توجه زیبا دوستان قرار گرفته ولی آیا تاکنون به لایه‌ برداری پوست پا فکر کردید.


بهتر است هر از گاهی به فکر لایه‌برداری پاها باشید تا پوستی نرم و لطیف داشته باشند و از ترک پاشنه و خشکی پوست به دور باشید.

 

لایه‌برداری پوست پا با جوش‌شیرین

بعد از یک روز طولانی، از پاهایتان دلجویی کنید. ابتدا پاها را داخل لگن آب حاوی مقداری جوش‌شیرین خیس کنید. این کار برای استراحت پاها و خلاص شدن از شر پوست‌های مرده فوق‌العاده است. سپس 3 قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را با مقداری آب سرد مخلوط کنید تا خمیری صاف به دست بیاید. پوست پا و پاشنه‌ها را به آرامی با این خمیر ماساژ دهید تا به خوبی لایه‌برداری شوند.

لایه‌برداری پوست پا با تفاله قهوه

از این به بعد تفاله قهوه را دور نریزید. چون می‌توانید از آن برای تهیه لایه‌بردار پا استفاده کنید. برای اینکار یک قاشق غذاخوری تفاله قهوه را با همین میزان شکر ترکیب کنید و سپس یک قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن نارگیل به آن اضافه کنید. سپس پاهای مرطوب را با این خمیر ماساژ دهید. در نهایت نیز پاهایتان را بشویید چون این لایه‌بردار حاوی روغن است. بهتر است این لایه‌برداری را زمانی که در حمام هستید انجام دهید. 

لایه‌برداری پوست پا با نمک دریا و نعنا

برای تهیه این لایه‌بردار یک لیوان نمک دریا را با یک‌سوم لیوان روغن زیتون یا روغن بادام، 1 قاشق غذاخوری صابون زیتون رنده شده و 6 قطره عصاره روغنی نعنا فلفلی را با هم مخلوط کنید. ابتدا پاهایتان را داخل ترکیبی از آب گرم و نمک خیس کنید. 

برای تهیه آب‌نمک به 3 لیتر آب گرم و یک‌سوم لیوان نمک نیاز دارید. بعد از 10 تا 15 دقیقه که پوست پاها خیس و نرم شد آنها را به مدت چند دقیقه با ترکیب به دست آمده ماساژ دهید تا لایه‌برداری شوند و در نهایت پاها را بشویید.

لایه‌برداری پوست پا با شکر قهوه‌ای

دانه‌های شکر قهوه‌ای به‌راحتی در آب ولرم حل می‌شوند و برای لایه‌برداری پاهای خشک فوق‌العاده‌اند. افزودن مقداری روغن به این لایه‌بردار باعث نرمی و مرطوب شدن پوست پاها شده و رطوب آن به مدت چندین ساعت حفظ می‌شود. 

برای تهیه این لایه‌بردار نصف لیوان شکر قهوه‌ای، یک‌چهارم لیوان روغن زیتون یا روغن بادام و یک‌چهارم لیوان گلبرگ ترجیحا گل رز را با هم مخلوط کنید. هم بزنید تا گلبرگ‌ها له و پاره شوند تا روغن طبیعی آنها آزاد شود. پوست پاهای مرطوب را با این لایه‌بردار و با حرکات آرام و دورانی لایه‌برداری کنید. هر قسمت از پا را حداقل 5 ثانیه ماساژ دهید. شما می‌توانید این لایه‌بردرار را به مدت یک هفته در دمای محیط و یا مدت بیشتری در یخچال نگهداری کنید.

لایه‌برداری پوست پا با شیر و شکر

شیر برای سلامتی و همچنین نرمی پوست پاها بسیار مفید است. ابتدا بهتر است پاهایتان را داخل یک  لگن حاوی شیر قررا دهید تا پوست آنها نرم شده و تاثیر لایه‌برداری بیشتر شود. مقدار مساوی شیر و آب گرم را داخل یک لگن بریزید و پاهایتان را به مدت 10 تا 15 دقیقه داخل آن قرار دهید. آب گرم باعث نرمی پوست شده و اسید لاکتیک موجود در شیر باعث جدا شدن پوست‌های مرده می‌شود و چربی شیر نیز پوست پاها را مرطوب و کار لایه‌برداری را راحت‌تر می‌سازد.

برای لایه‌برداری نیز مقدار مساوی شکر سفید را با شکر قهوه‌ای ترکیب کنید و مقداری روغن نارگیل به آن اضافه کنید تا یک خمیر سفت حاصل شود. سپس پوست پاها و پاشنه‌ها را با خمیر بدست آمده به آرامی ماساژ دهید. در نهایت پاها را بشویید و با اندکی روغن نارگیل چرب کنید. برای رطوبت بخشی عمقی پوست پاها به مدت یک ساعت و یا تمام شب جوراب بپوشید.

لایه‌برداری پوست پا با عسل و آب لیموترش

برای لطافت بخشی به پوست پاها و همچنین آرامش ذهنی‌تان توصیه می‌شود از لایه‌بردار تغذیه‌کننده و آرامبخش پاها غافل نشوید. برای تهیه این لایه‌بردار مغذی نصف لیوان از این سه ترکیب یعنی نمک اپسوم یا نمک حمام، شکر و روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید. یک قاشق غذاخوری عسل و 5 قطره عصاره روغنی لیموترش نیز به آن اضافه کنید. 

پاهایتان را از قبل خیس و با ترکیب به دست آمده لایه‌برداری کنید. در نهایت پاها را بشویید و به آرامی و با ضربات حوله خشک کنید و کمی کرم مرطوب‌کننده بزنید. اگر قبل از خواب پاها را لایه‌برداری و مرطوب کنید و سپس جوراب بپوشید و بخوابید صبح روز بعد از نرمی و لطافت آنها شگفت زده خواهید شد.

لایه‌برداری پوست پا با نعنا

برای بهبود وضعیت پاشنه‌های ترک خورده و پاهای خشک 2 لیوان شکر قهوه‌ای را با نصف لیوان روغن نارگیل و چند قطره عصاره روغنی نعنا فلفلی مخلوط کنید. پاهایتان را با این لایه‌بردار ماساژ دهید و قبل از شست‌وشو چند دقیقه صبر کنید. سپس پاهایتان را بشویید و خشک کنید. 

نعنا فلفلی حاوی ترکیبی به نام مانتول است که باعث خنکی و طراوت پوست پاها می‌شود. در نهایت یک لایه ضخیم کرم مرطوب‌کننده به پوست پاها و پاشنه‌ها بزنید و جوراب بپوشید.