نکاتی درباره جراحی زیبایی بینی

بینی یکی از اعضایی است که در زیبایی صورت تاثیر زیادی می‌گذارد. بینی ساختار مشخصی دارد که برای ایجاد تغییر در فرم و هماهنگ‌سازی آن با دیگر اعضای صورت باید جراحی شود. جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی نوعی جراحی است که برای تغییر در ساختار بینی انجام می‌شود.

 

دلایل انجام جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی می‌تواند به علل مختلفی انجام شود که از جمله آن‌ها می‌توان به افتادگی نوک بینی یا کم بودن زاویه بینی و لب، پهن بودن بینی، بزرگ بودن اندازه بینی، دو شاخه بودن و دفورمیتی‌ یا بد شکلی بعد از عمل جراحی زیبایی اشاره کرد. از ظرفی همه افراد به دلیل زیبایی چهره جراحی بینی را انجام نمی‌دهند؛ بلکه مشکلا تنفسی و پلیپ نیز از دلایل انجام جراحی زیبایی بینی می‎باشند.

 

جراحی زیبایی بینی به روش باز یا بسته

هر چند هدف کلی از جراحی زیبایی بینی، بهبود وضعیت و ساختار بینی است؛ اما جراحی زیبایی بینی می‌تواند به روش‌های مختلفی از جمله جراحی زیبایی بینی باز و بسته اشاره کرد. در جراحی زیبایی بینی به روش باز، جراح ابتدا برشی روی پوست ایجاد کرده تا بتواند به استخوان و غضروف بینی دست پیدا کند. در جراحی زیبایی بینی به روش باز جراح می‌تواند راحت‌تر به بافت استخوان بینی دسترسی داشته باشند. این جراحی معمولا برای بینی‌های بزرگ و جراحی‌های دشوار انتخاب می‌شود؛ در حالی که در جراحی زیبایی بینی به روش بسته تمام برش‌ها در زیر پوست ایجاد شده و قسمتی از غضروف یا استخوان بینی تغییر می‌کند. در جراحی زیبایی بینی به روش بسته مدت زمان جراحی کوتاه‌تر است و همین‌طور اطراف چشم و بینی بیمار کم‌تر از جراحی زیبایی بینی به روش باز ملتهب می‌شود.

 

نکاتی که باید قبل از جراحی بینی رعایت کرد

برای انجام هر چه بهتر جراحی زیبایی بینی باید پیش از این جراحی نکاتی را رعایت کرد. قبل از جراحی زیبایی بینی، هر گونه بیماری ویروسی، مانند سرما خوردگی به دلیل بستن راه تنفس باید درمان شود. همچنین دو هفته قبل از جراحی زیبایی بینی باید از استعمال دخانیات و مصرف الکل خودداری کرد؛ چرا که مواد اعتیاد زاده سرعت جریان خود را تغییر داده و می‌توانند در روند بیماری اختلال ایجاد کنند. از طرفی بیمار هشت ساعت قبل از جراحی زیبایی بینی باید از خودرن و آشامیدن جلوگیری کند تا در زمان جراحی زیبایی دچار رفلاکس معده نشود.

 

نکاتی که باید پس از انجام جراحی زیبایی بینی در نظر گرفت

برای کاهش التهاب و بهبود هر چه زود بینی، باید در روز اول و دوم پس از جراحی زیبایی بینی از کیسه یخ استفاده کرد و برای تنفس بهتر، بینی را با سرم مخصوص شستشو داد. همچنین در هفته‌های اول پس از جراحی زیبایی بینی باید از هر گونه فعالیت یا ورزش سنگین و جویدن غذاهای سخت خودداری کرد.

 

خطرات پس جراحی زیبایی بینی

عفونت و خون‌ریزی از شایع‌ترین چالش‌هایی که پس از جراحی زیبایی هستند که پزشک متخصص برای جلوگیری از ایجاد عفونت در بینی برای بیمار قرص‌های آنتی بیوتیک تجویز می‌کند. استفاده از کمپرس یخ و پایین نگه داشتن دمای بینی باعث کاهش احتمال ایجاد عفونت می‌شود. از طرفی تغییر شکل ساختار بینی یا عدم رضایت بیمار از بینی خود، یکی دیگر از مشکلاتی است که می‌تواند پس از جراحی زیبایی بینی رخ دهد که در صورت تشخیص پزشک متخصص گوش و حلق و بینی یا جراح پلاستیک، جراحی زیبایی بینی دوباره انجام می‌شود.

 

نتیجه جراحی زیبایی بینی

هر چند قبل از جراحی زیبایی بینی، مدل و نوع ساختار بینی مطابق با نظر بیمار و پزشک متخصص انتخاب می‌شود؛ اما به‌طور دقیق نمی‌توان از نتیجه نهایی جراحی زیبایی بینی را از قبل مشخص کرد. نوع بینی، کیفیت پوست و سابقه جراح از عواملی هستند که در نتیجه جراحی زیبایی بینی تاثیر زیادی می‌گذارند. همچنین بیماران می‌توانند به مدت دو الی سه ماه پس از جراحی زیبایی بینی نتیجه نهایی آن را بررسی کنند.

 

انتخاب جراح زیبایی بینی

افراد برای انجام جراحی زیبایی بینی می‌توانند از پزشک متخصص گوش و حلق و بینی و یا جراح پلاستیک بهره بگیرند. سابقه جراح زیبایی بینی، نمونه کارها و رضایت بیماران قبلی از مهم‌ترین عواملی است که در جراحی زیبایی بینی تاثیر می‌گذارد؛ به‌همین بهتر است قبل از انتخاب جراح زیبایی بینی نکات گفته شده را در نظر گرفته و همین‌طور تحقیق و بررسی کنید.

این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.