پايگاه خبري تحليلي «پارس»- باورهای نادرستی درباره جراحی‌های پلاستیک وجود دارد، در این مطلب، متخصصان این رشته به بحث درباره این باورهای نادرست پرداخته‌‌اند:
 
متاسفم درمان خوبی برای سلولیت وجود ندارد
بری کوهن، متخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی و عضو بورد جراحی پلاستیک آمریکا می گوید: «دوستان همیشه از من می‌پرسند که آیا باید کاری برای درمان سلولیت‌شان انجام دهند و من به آنها می‌گویم، نه.

سلولاز (Cellulaz) یک شیوه درمانی رایج برای این عارضه از یک لیزر تهاجمی استفاده می‌کند، هر بار که شما عملی تهاجمی را انجام می‌دهید، ممکن دچار عفونت شوید. البته خطرات این عمل کم است، اما به هر حال شما در معرض آن قرار می‌گیرید و باید سود و زیان‌های احتمالی این عمل را سبک و سنگین کنید. هزینه این روش درمانی بالا است و همیشه نتایج آن عالی نیست.»
 
روی پشت بخوابید
ادوارد اچ فاریور، متخصص جراحی پلاستیک و عضو کالج جراحان آمریکا می‌گوید: «بهترین کاری که می‌توانید برای صورت‌تان انجام دهید، این است که روی پشت‌تان بخوابید. اگر هر شب روی پهلو یا شکم‌تان بخوابید، چین‌های عمیق‌تری روی کناره صورتتان‌ که روی بالش فشرده می‌شود، به خصوص به موازات خط لبخند و گوشه دهانتان، به وجود خواهد آمد. شاید به نظرتان کار سختی به نظر رسد، اما لازم است روی پشت‌تان بخوابید تا فشار اضافی روی پوست‌تان وارد نیاید. اگر نمی‌توانید این کار را انجام دهید، روبالشی کتانی‌تان را با روبالشی ابریشمی یا ساتن عوض کنید، چرا که این دو نوع پارچه نرم‌تر هستند و فشار کمتری روی صورت می‌آورند.»
 
گاهی فکر می‌کنیم که شما دیوانه شده‌اید
ادوین ویلیامز، جراح پلاستیک و عضو کالج جراحان آمریکا می گوید: «دوستان اغلب از من می‌پرسند، ممکن است که عمل معینی را انجام دهید که بیماران نیاز به آن نداشته باشند. برای مثال فردی وسواس برداشتن کوچکترین برآمدگی روی پل بینی‌اش را دارد. فرد دیگری ناراحت است که گوش‌هایش خیلی از سرش فاصله دارند. هیچ کدام از این موارد به ذهن من هم خطور نمی‌کند. در این موارد به بیماران می‌گویم: «این قدر به خودت گیر نده- دنبال کردن این مسیر برایت نفعی ندارد. افراد ممکن است با کوچک?ترین چیزهایی در بدن‌شان که هیچکس آنها را نمی‌بیند، اشتغال خاطر پیدا کنند. هنگامی که آنها حرف مرا باور نمی‌کنند، به چانه‌ خودم اشاره می‌کنم و به آنها می‌گویم: «من عدم تقارن عجیبی در چانه‌ام دارم که هیچکس متوجه آن نیست.»
 
«تامی تاک» یک جراحی عمده است
آنوریت کی بجاج، جراح پلاستیک و عضو جامعه جراحان پلاستیک آمریکا می گوید: «تامی‌تاک (tummy tuck) یا جراحی برای خارج کردن چربی و پوست اضافی از بخش تحتانی شکم، در میان زنانی که بچه‌دار شده‌اند، شایع‌ و شایع‌تر می‌شود. مادرانی که من می‌شناسم، در گفتن اینکه این جراحی را انجام داده‌اند، به دیگران احساس ناراحتی نمی‌کنند- این عمل دیگر مانند گذشته‌ها با انگ‌‌گذاری همراه نیست. اما نکته مهم این است که بدانید که این جراحی روشی سریع یا آسان برای زیبایی نیست. مدتی طول می‌کشد تا بدن شما ترمیم پیدا کند. بخش عمده تورم ناشی از عمل در یکی دو هفته اول پس از عمل برطرف می‌شود، اما معمولا شش تا هشت هفته طول می‌کشد تا تورم به طور کامل برطرف شود. ممکن است یک سال طول بکشد که تا جوشگاه یا اسکار عمل که معمولا از استخوان لگن یک طرف تا استخوان لگن طرف دیگر روی شکم کشیده می‌شود، محو شود و شکم شکل جدیدی به خود بگیرد، اما ظاهرا بسیاری از افراد این مسئله را نمی‌فهمند.»
 
می‌توانید نوع پستانی را که می‌خواهید از کاتالوگ انتخاب کنید
آن تایلر، استادیار جراحی پلاستیک در دانشگاه در دانشگاه ایالتی اوهایو: «یکی از وقایع جالب در برخورد با بیمارانم، آنهایی هستند که تصویرهایی از پستان‌هایی که می‌خواهند پستان‌های‌شان شبیه آنها شوند، با خود می‌‌آورند. این کار تضمین می‌کند که هر دو نفرمان درباره اندازه پستان پس از عمل جراحی پلاستیک اتفاق نظر داریم. اگر تصویر پستان زنی که بیمار با خود می‌آورد، مربوط به زنی باشد که قد و و قامت مشابه او دارد، انتظار او اینکه پس از عمل شبیه او شود، واقع‌‌بینانه است. گروهی از زنانی که در مطب من کار می‌کنند، چنین کاری کردند، یکی از آنها جراحی بزرگ کردن پستان انجام داد و بعد همه آنها می‌خواستند شبیه او شوند. و از آنجایی که همه آنها چارچوب بدنی کاملا مشابه‌ای داشتند، من توانستم نتایجی که آنها به دنبالش بودند، برای‌شان به وجود آورم. اما اگر شما عکس شخصی را که نوع بدنی کاملا متفاوتی دارد، برای من بیاورید، دیگر رسیدن به چنین نتیجه‌ای ممکن نیست.
 
کشیدن سیگار و قرار گرفتن زیاد در معرض نور آفتاب راکنار بگذارید
دکتر ادوین ویلیامز می‌گوید: «من بیماری داشتم که نیاز به ترمیم عمده‌ای در پوست صورت داشت، اما به او گفتم که تا زمانی که سیگار کشیدن را برای دست کم شش ماه کنار نگذارد، عملش نمی‌کنم. هنگامی که او برای چکاپ پس از عمل آمد، جوشگاه‌ها یا اسکارهای پوستش به شکلی من انتظار داشتم، بهبود پیدا نکرده بود. فورا فهمیدم که او دوباره سیگار کشیدن را شروع کرده است. من به دوستان و بستگان می‌گویم که معمولا می‌توانید با نگاه کردن به پوست هر کسی بفهمید که او سیگار می‌کشد یا نه حتی اگر فقط چند سیگار در روز باشد. پوست در نتیجه سیگار کشیدن آسیب می‌بیند و همچنین خورشید هم به آسانی به آن آسیب می‌زند. اگر یک جفت دوقلو داشته باشیم یکی از آنها مدت زیادی را زیر نور خورشید بگذارند و دیگری از آفتاب زیاد پرهیز کند، در طولانی مدت به نظر خواهد رسید که آنها ده سال فاصله سنی دارند. دوری از آفتاب زیاد و سیگار نکشیدن ساده‌ترین راه برای جوان‌نگهداشتن پوست است.»
 
لیپوساکشن هرگز جایگزین ورزش کردن نخواهد شد
اسکات برادلی گلاسبرگ، رئیس انجمن جراحان پلاستیک آمریکا: «افراد همیشه از من می‌پرسند که با لیپوساکشن چقدر وزن کم می‌کند. این باوری کاملا نادرست است. لیپوساکشن عملی برای زیبا کردن انحناهای شکم است- این عمل به طور معجزه‌آسا باعث لاغرتر شدن شما نمی‌شود. جراحان معمولا در این باره تاکید کافی نمی‌کنند. خیلی وقت‌ها بیماران با پزشکانی مشاوره می‌کنند که قول نتایج معجزه‌آسا را به آنها می‌دهند که به نظر من امکان‌پذیر نیست. از این بدتر به افرادی برخورد کرده‌ام که این عمل را انجام داده‌اند و از نتایج آن ناامید هستند. اگر بیماری نیاز به کاستن وزن زیاد داشته باشد، پیش از جراحی او را برای شش ماه تا یک سال به یک متخصص تغذیه ارجاع می‌کنم. شما باید پیش از انجام لبپوساکشن به وزن مطلوب‌تان رسیده یا به آن نزدیک شده باشید، چرا که این در این صورت بهترین نتایج از عمل را می‌گیریم.»/

نشریه سپید