به گزارش پارس به نقل از آفتاب، موعظ توکلی اظهار کرد: قیمت توله گربه های پرشین از ۵۰۰ تا دو میلیون تومان است که نژاد اصلی آنها ایرانی بوده اما با مرور زمان پوزه آن کوچک شده و به اصطلاح با نام فلت به فروش می رسد.

وی ادامه داد: نژاد اصلی یا پوزه دار از نژاد فلت ارزان تر بوده اما قوای بدنی نژاد فلت ضعیف تر است.

او تاکید کرد: برای تولد نژاد خوب و قوی گربه نژاد فلت و نژاد پوزه دار را با هم ترکیب می کنند.

توکلی در رابطه با هزینه ماهانه غذای گربه های پرشین گفت: غذای اصلی این گربه ها ماهانه ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان است و در کنار آن می توان غذای خانگی هم به آنها داد.

وی هم چنین در رابطه با خاک مناسب برای گربه گفت: در حال حاضر نیاز بازار از طریق خاک ایران و خاک وارداتی تامین می شود. خاک ایرانی هر پنج کیلو ۴ تا ۶ هزار تومان و خاک وارداتی هر پنج کیلو ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان به فروش می رسد.

او تاکید کرد: اگر روزانه خاک گربه تمیز شود برای ۱۵ روز می توان از آن استفاده کرد.

این فروشنده گربه های پرشین افزود: دوره معاینه پزشکی و واکسیناسیون گربه های پرشین شش ماه یکبار است.

وی افزود: با وجود این که گربه پرشین از نژاد ایرانی بوده و در ایران پرورش می یابند از کشور اوکراین که مرکز اصلی پرورش حیوانات خانگی به مانند سگ و گربه است نیز وارد می شود.

او تاکید کرد: پرورش گربه در خانه صورت می گیرد، زیرا باید به طور دائم به آن رسیدگی و محبت شود.

وی در رابطه با خانه، محل خواب، وسایل بازی و وسیله حمل ونقل گربه افزود: ۹۵ درصد این محصولات وارداتی بوده و با دلار آزاد تامین می شود. هم چنین چند کارخانه غذای حیوان تولید می کند که کیفیت چندان مناسبی ندارد.

وی در رابطه با جواز کسب این گونه واحد های فروش گفت: هر فردی که بخواهد مغازه فروش گربه یا وسایل نگهداری سگ و گربه راه اندازی کند باید از اتحادیه صنف امور لوازم بهداشتی و دامی وزارت کشاورزی جواز مرتبط دریافت کند.