به گزارش پارس به نقل از مهر، شهرستان سپیدان با گستردگی دو هزار و ۸۳۹ کیلومتر مربع و پیشینه تاریخی ۹۰۰ ساله در شمال غربی استان فارس قرار دارد. شهر اردکان مرکز آن در ۷۵ کیلومتری شمال غربی شهر شیراز جای دارد. این سرزمین چهار فصل از شمال و شمال غربی با شهرستان اقلید و استان کهگیلویه و بویراحمد، از شرق با شهرستان مرودشت، از جنوب با شهرستان شیراز و از غرب با شهرستان ممسنی مرز مشترک دارد.

آبشار مارگون

این آبشار یکی از زیباترین آبشارها و یکی از بی مانندترین نمونه های آبشار طبیعی جهان و بزرگترین آبشار خاورمیانه به شمار می رود.

ین آبشار در ۵۰ کیلومتری شهر اردکان قرار گرفته و مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است. موقعیت طبیعی و چشم اندازهای پیرامون آبشار، هم آمیزی درختان جنگلی با ناحیه کوهستانی و رودخانه ای زیبایی آبشار مارگون را صد چندان کرده است.

چشمه و برم شش پیر

رودخانه پرآب و سرکش شش پیر، از چشمه ای زیبا در کوه رُنج سرچشمه گرفته و با رسیدن به دریاچه (برم) شش پیر، چشم اندازی زیبا را پدید می آورد.

تنگ تیزآب

تنگ تیزآب در فاصله ۲۸ کیلومتری شمال غربی سپیدان و حدفاصل سپیدان-یاسوج قرار دارد و گذرگاه یکی از شعبه های رودخانه بِشار است که از کوه های سپیدان سرچشمه می گیرد. این رودخانه دائمی دارای آبی شیرین است و گونه های مختلف ماهیان بومی در آن دیده می شود و از پوشش جنگلی و گیاهی مناسبی برخوردار است.

پیست اسکی سپیدان

در فصل زمستان به دلیل برفگیر بودن کوه ها، اسکی یکی از ورزشهایی است که مردم استان فارس و استان های مجاور و حتی کشورهای حوزه خلیج فارس برای تفریح و ورزش به دامنه های این شهرستان هجوم می آورند. دو پیست اسکی کاملاً مجهز در شمال غربی سپیدان قرار دارد و میعادگاه دوستداران ورزش های زمستانی است.

منطقه نمونه گردشگری چله گاه

این منطقه زیبا که هوای لطیف بهار و تابستان آن مأمنی خوش برای مسافران و گردشگران است، دارای پوشش گیاهی، جنگلی و رودخانه ای مناسب است. این مکان زیبا در کیلومتر پنج جاده سپیدان-یاسوج قرار گرفته است.