به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، با راهنمایی هایی که به شما ارائه می دهیم میتوانید بلیط هواپیما، اسکان، بسته های سفر و تفریحات را بدون هزینه اضافی تهیه کنید.

در تهیه بلیط هواپیما صرفه جویی کنید.

۱- زمانی بلیط هواپیما بگیرید که همه کمتر به مسافرت می روند. قیمت بلیط هواپیما با توجه به حجم مسافرت ها کم و زیاد می شود وقتی عرضه کم باشد و تقاضا زیاد قیمت ها افزایش می یابد. طوری برنامه ریزی کنید که روز پرواز تان سه شنبه، چهارشنبه یا شنبه باشد در این روزها بلیط هواپیما ارزانتر است و فرودگاه ها خلوت ترند. صبح زود و آخر شب نیز زمان مناسبی برای پروازاست چون فرودگاهها خلوت ترند. اما به طور کلی نزدیک عید نوروز و تعطیلات فرودگاه ها شلوغ هستند.

۲- در مورد مقصدتان اطلاعات لازم کسب کنید. می توانید از Kayak. com کمک بگیرید و با آن نقشه جهان را ببینید و مقصدتان را دقیق تر مشخص کنید.

۳- از وب سایت Kayak. com استفاده کنید. در این وب سایت شما می توانید مجموع هزینه های سفرتان را محاسبه کنید فقط با یک کلیک این وب سایت هزاران وب سایت سفری دیگر را با هزینه های کمتر در اختیارتان قرار می دهد. همچنین میتوانید هزینه های رفت و آمدتان را از طریق سایت Southwest. com محاسبه کنید زیرا وب سایت Kayak. com در مورد هزینه های خطوط هوایی اطلاعاتی ندارد. بهتر است هزینه رفت و آمدتان را جداگانه محاسبه کنید.

۴- در سایت هایی که ایمیل های رایگان شرکت های هواپیمایی را می فرستند عضو شوید تا اطلاعیه های فروش بلیط را به سادگی در صندوق پستی تان دریافت کنید. یا اینکه از وب سایت AirfareWatchdog دیدن کنید در این سایت می توانید تبلیغات ویژه و اطلاعیه های فروش بلیط را ببینید.

۵- با استفاده از وب سایت Bing Travel که هم قیمت سفرهای مختلف را پیش بینی میکند و هم تخمین میزند میتوانید مطمئن شوید که در زمان مناسبی اقدام به خرید بلیط کرده اید. شما می توانید برنامه سفرتان را در این سایت وارد کنید پس از آن سایت به شما لیستی از کرایه های سفر را ارائه می دهد که شامل توصیه هایی است جهت خریدن یا نخریدن بلیط؛ این وب سایت پیش بینی می کند که این مقدار هزینه برای بلیط زیاد بوده و بهتر است صبر کنید تا قیمت کاهش یابد.

۶- اگر پرواز را در آخرین لحظه رزرو کردید بهتر است یک بسته ی سفر هم همراه آن تهیه کنید. آژانس های مسافرتی آنلاین معمولا برای بلیط های ارزانتر هتل های ارزانتر را در نظر میگیرند. بسته های سفر معمولا به صرفه تر هستند و با هزینه های کمتری می توان بلیط و هتل را رزرو کرد.

۷- حتی پس از آنکه بلیط را رزرو کردید قیمت ها را پیگیری کنید. این حق شماست که تا ۲۴ ساعت پس از رزرو برنامه سفرتان را تغییر داده و یا کنسل کنید. این حق را سازمان جهانی حمل و نقل از سال ۲۰۱۲ برای مسافران در نظر گرفته است. بنابراین اگر بلیط ارزانتری پیدا کردید بدون اینکه از بلیط رزرو شده ی قبلی شما پولی کسر شود می توانید آن را پس بدهید و بلیط جدیدی را تهیه کنید. اگر پس از ۲۴ ساعت متوجه شدید که بلیط رزرو شده تان کاهش پیدا کرده برخی از شرکت های خطوط هوایی هستند که می توانند مابه تفاوت پول را به شما بازگردانند. میتوانید از وب سایت Yapta برای پیگیری هر گونه تغییر قیمت در ۹ تا از بزرگترین خطوط هوایی استفاده کنید.

۸- از پرداخت هزینه های اضافی بار که از بیشترین هزینه های شرکت های هواپیمایی است اجتناب کنید. معمولا دو تا از ساک ها دستی به صورت رایگان حمل می شوند. وب سایت SmarterTravel یک لیست جامع از هزینه های ۱۶ خطوط هوایی بزرگ را به شما ارائه می دهد. وزن و هزینه های حمل بار را در این وب سایت مشاده کنید.

در هزینه های اسکان صرفه جویی کنید

۹- برای رزرو هتل به صورت مستقیم از وب سایت خود هتل موردنظرتان اقدام کنید. خیلی از هتل ها برای سفارش آنلاین تخفیفاتی را در نظر میگیرند. همچنین می توانید عضو سایت هتل ها بشوید تا از طریق ایمیل از تخفیف ویژه و تبلیغات مطلع شوید. فقط به یاد داشته باشید که هتل هایی با نرخ های کمتر معمولا مبلغی را به عنوان پیش پرداخت دریافت می کنند. اگر فکر می کنید که ممکن است برنامه سفرتان تغییر کنید در مورد این پیش پرداخت ها دقت کنید.

۱۰- نکته شماره ۵ را در مورد اسکان خود فراموش نکنید و در هزینه های اقامت تان صرفه جویی کنید. سایت هایی مثل Jetsetter میتوانند به شما در مورد هتل های لوکس با تخفیف های خیلی خوب برای مدت زمان محدود اطلاعاتی بدهند.

۱۱- هتل های لوکس معمولا تخفیف هایی را برای ایام تعطیلات در نظر می گیرند شما کافیست علاقمند به جست و جو در سایت های مختلف باشید تا آن قیمت مد نظرتان را پیدا کنید، طول مدت اقامت بسیار مهم است. اگر قصد سفر به خارج از کشور را دارید حتما از محل هتل اقامتی تان اطمینان حاصل کنید تا ناشناخته نباشد. بدون شناخت کافی از هتل مورد نظرتان از رزرو کردن خودداری کنید. بدون شناخت اقدام به رزرو ماشین های حمل و نقل شهری نکنید. این نکته را هم فراموش نکنید که ساعت پروازتان به کشورهای دیگر با ساعات داخلی متفاوت است مراقب باشید از پرواز جا نمانید! !

۱۲- از هزینه های زیاد اجتناب کنید. با هتل خود تماس بگیرید و مطمئن شوید که رزرو آنلاین شما با موفقیت انجام شده است مخصوصا اگر رزروتان لحظه ی آخر بوده است و چک کنید تا هزینه ی اضافی از شما دریافت نشده باشد هتل ها ممکن است برای ارائه یکسری خدمات اضافی هزینه هایی را از شما دریافت کنند. حتما از صورت حسابتان یک کپی تهیه کنید تا هزینه هایتان به صورت کامل برایتان مشخص باشد.

۱۳- حتی پس از رزرو هتل به قیمت ها توجه کنید. اگر دیدید اتاقی در هتل هست که قیمتش پایین تر است تماس بگیرید و اگر امکانش وجود داشت اتاقتان را عوض کنید. مثلا وب سایت Tingo به شما کمک میکند تا برای رزرو هتل مورد نظرتان پول اضافی پرداخت نکنید.