سریعترین راه لاغری شکم و پهلو که هر شخصی به دنبال آن است را در اختیارتان قرار می دهیم. اضافه وزن معضلی است که اکثر افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند. بهترین روشی که شما را به کاهش وزن سریع می رساند گرفتن رژیم کم کالری است. این رژیم بسیار آسان است و تنوع مواد غذایی که می توانید مصرف کنید بسیار بالاست؛ بنابراین باعث دلسردی شما از ادامه ی روند نمی شود. با ما همراه باشید تا سریعترین راه لاغری شکم و پهلو را به شما یاد بدهیم.

غذای سالم - سریعترین راه لاغری شکم و پهلو

عوارض چاقی شکمی

تجمع چربی در نواحی از بدن مانند ران‌ها، باسن یا بازوها، ممکن است از نظر زیبایی و چالش‌برانگیز باشد. اما غیر از آن عوارض چندانی در پی ندارد. اما تجمع چربی در ناحیه شکم اینگونه نیست.

چربی که در اطراف اندام‌های شکم انباشته می‌شود، از نظر متابولیکی فعال است. چاقی شکمی به شدت با خطرات بیماری‌های جدی از جمله بیماری قلبی، سرطان و زوال عقل مرتبط است.

همچنین چاقی شکمی می تواند آسیب هایی همچون کمردرد و همچنین آرتروز زانو و زانو درد را نیز در بلند مدت به همراه داشته باشد.

اگر چربی اضافی در ناحیه شکم خود دارید، حتی لازم نیست که اضافه وزن داشته باشید تا با این خطرات روبرو شوید. حتی افراد با وزن طبیعی نیز می‌توانند مقادیر مضر چربی پنهان را در زیر دیواره شکم خود داشته باشند.

چطور دور شکم را اندازه بگیریم؟

قبل از اینکه راه حل‌های لاغری شکم را با یکدیگر بررسی کنیم، اول باید بدانیم  که بر چه اساسی می‌گوییم شکم بزرگی داریم. این کار خیلی راحت است.

کافیست با متر دور کمر را اندازه بگیرید. مردانی که دور کمر بالای ۱۰۱ سانتی متر و خانم‌هایی که دور کمر بالای ۸۹ سانتی متر داشته باشند، دچار چاقی شکم هستند.

سریعترین راه هایی که شما را به لاغری شکم و پهلو می رساند

هدف خود را از کم کردن وزن بنویسید

هدفتان از کاهش وزن چیست ؟ آیا می خواهید به طور کلی وزن کم کنید یا تنها لاغر شدن شکمتان برای شما مهم است ؟ به شما پیشنهاد می کنیم اهداف خود را در برگه ای بنویسید تا با دیدن هدف های خود انگیزه کافی برای کاهش وزن را داشته باشید .

بیشتر از میزان مصرف خود کالری بسوزانید

برای لاغر شدن شما باید کالری مصرفی خود را کاهش داده و با انجام ورزش و پیاده روی کالری بسوزانید تا لاغر شوید . با دریافت کالری کمتر و استفاده بیشتر از انرژی، چربی های ذخیره شده را بسوزانید.یک ساعت پیاده روی در روز با سرعت 5 کیلومتر در ساعت حدود 145 کالری می سوزاند .

چاقی شکم - سریعترین راه لاغری شکم و پهلو

مقدار غذایتان را کاهش دهید. 

برای اینکه لاغر تر شوید و از شر چربی های دور شکم خلاص شوید باید مقدار غذایتان را کاهش داده و در ظرف های کوچک غذا بخورید . روغن و چربی را از غذای خود حذف کرده و هنگام خوردن سالاد از سس استفاده نکنید .

همچنین بهتر است به آهستگی غذا بخورید و تا 20 دقیقه بعد از غذا خوردن صبر کنید تا مطمئن شوید سیر شدید. اگر در رستوران غذا می خورید نیمی از غذای خود را به خانه ببرید و هیچ گاه  پرخوری نکنید.

برای لاغری این کارهای ساده را انجام دهید 

  • برای لاغر شدن ، از محل مورد نظرتان دورتر پارک کنید و پیاده روی کنید .
  • برای تردد در سطح شهر از دوچرخه سواری بهره ببرید .
  • از پله ها به جای آسانسور یا پله برقی استفاده کنید.
  • پس از وعده های غذایی پیاده روی کنید.
  • از پشت میز کارتان ، از جا بلند شوید تا کمی فعالیت کنید.
  • فعالیت های لذت بخش مانند پیاده روی در طبیعت، رقص و بازی با فرزندتان را انجام دهید .

فیبر بیشتری بخورید

مصرف غذاهایی که فیبر بیشتری دارند ، موجب خواهند شد که برای طولانی مدت احساس سیری داشته باشیم . این مواد غذایی سبب پاکسازی بدن ، پایین آمدن سطح کلسترون خون می شود.

آهسته غذا بخورید

هرگز با عجله غذا نخورید زیر آهسته غذا خوردن سبب می شود مغزتان پیام سیری را زودتر دریافت کند و تمایلی به خوردن بیش از حد غذا نداشته باشید.

غذایتان را خوب بجوید

جویدن بیشتر غذا ها سبب بهبود فرآیند هضم و جذب مواد مغذی در بدنتان می شود . سبب خواهد شد طعم و مزه غذا را بهتر درک نمایید.

غذاهای تند بخورید

سریعترین راه لاغری شکم و پهلو مصرف غذاهای تند است که سبب افزایش سوخت و ساز بدن شده و موجب می شود چربی و کالری بیشتری سوزانده و لاغرتر شوید .

گرسنگی نکشید

یک رژیم غذایی اصولی رژیمی است که در آن فرد گرسنه نمی ماند . اگر شما برنامه غذایی داشته باشید که در آن مدت زمان طولانی چیزی نخورید و گرسنه بمانید ، بدنتان فکر می کند در زمان قحطی است بنابراین کالری ها را ذخیره کرده و نمی سوزاند .

غذایتان را تا ساعت 7:30 شب بخورید

ساعات غذا خوردن در تناسب اندام نقش فراوانی دارد . اگر شامتان را دیر وقت بخورید و بلافاصله پس از آن بخوابید ، دچار مشکلات گوارشی شده و غذایتان هضم نمی شود بنابراین در برنامه ی کاهش وزنتان اختلال ایجاد خواهد شد .

استرس خود را کاهش دهید

استرس باعث افزایش ترشح هورمون هایی در بدن می شود که سبب برهم خوردن عادات غذایی و افزایش میل به غذاهای شیرین یا شور خواهد شد .

خواب کافی - سریعترین راه لاغری شکم و پهلو

خواب کافی داشته باشید

 کم خوابی سبب افزایش هورمون استرس در بدن و تجمع چربی شکم و کاهش میزان هورمون لپتین (کنترل اشتها) می شود و موجب خواهد شد فرد به مصرف مواد غذایی ناسالم مثل کیک، شیرینی، چیپس و … تمایل پیدا کند.

قند مصرف نکنید

برای کنترل دیابت و کاهش قند خون خود به جای قند از شکر برگ استفاده کنید ، این مواد طبیعی که کالریشان صفر است در همه فروشگاه ها وجود دارند .

از مصرف غذاهای سرخ کردنی اجتناب کنید

به جای خوردن غذاهای سرخ کردنی که کالری و چربی فراوانی دارند و بسیار چاق کننده هستند از غذاهای آب پز شده و یا بخار پز استفاده کنید تا به کاهش وزن چشمگیری دست یابید.

الکل مصرف نکنید

مصرف الکل به دلیل قند بالای آن باعث اضافه شدن کالری های غیرضروری به بدن  و مختل شدن برنامه ی ورزشی شما بعد از مصرف می شود.

میوه و سبزیجات به اندازه کافی بخورید

یک برنامه غذایی اصولی برای کاهش وزن برنامه ای است که در آن میوه و سبزیجات وجود داشته باشند . میوه و سبزیجات علاوه بر ویتامین ها فراوانی که دارند ، فیبر فراوانی دارند و کم کالری هستند بنابراین برای کاهش وزن بسیار مفیدند .

سعی کنید قبل از ناهار یا شام سالاد بخورید تا گرسنگی شما برطرف شده و کمتر غذا بخورید . شب ها برای شام یک ظرف بزرگ سالاد سبزیجات با یک غذای کم کالری میل کنید و در طول روز حتما میوه مصرف کنید.

غذاهای نمکی را کم کنید

نمک سبب می شود آب در بدن حفظ شود و شکمتان نفخ کند بنابراین در رژیم لاغری خود مصرف نمک و مواد غذایی پر نمک مانند خیارشور، نان های عدسی و اسنک و... را کنار بگذارید .

برنج قهوه ای - سریعترین راه لاغری شکم و پهلو

برنج قهوه ای مصرف نمایید

 برنج قهوه ای دارای فیبر بیشتر و کالری کمتری است که با خوردن آن طولانی مدت احساس سیری و اشباع بودن می کنید . برنج قهوه ای سرشار از سبوس است و سبب کاهش میزان کلسترول خواهد شد .

سریعترین راه لاغری شکم و پهلو با مصرف مواد غذایی زیر :

  • جودوسر

مصرف جوی دوسر در صبحانه سبب می شود انرژی تان تا زمان ناهار تامین شود و تمایلی به خوردن مواد غذایی پر کالری نداشته باشید . در نتیجه سرعت سوخت و ساز بدن افزایش یابد و شما لاغر شوید .

  • بادام سریعترین راه لاغری شکم

پرو تئین ها و چربی های اشباع نشده موجود در بادام با گرسنگی مبارزه می کنند و خاصیت سیرکنندگی دارند بنابراین با مصرف بادام بسیاری از افراد وزنشان کاهش می یابد و چربی های شکمی خود را از دست می دهند.

  • لاغری شکم با شکلات

شکلات منبع فیبر است. کافیست یک تکه شکلات بخورید تا چند ساعت سیر بمانید و اشتهایتان نسبت به غذاهای شور و چرب کم شود. علاوه بر این، شکلات تلخ سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد و باعث کاهش وزن می‌شود.

لاغری شکم - سریعترین راه لاغری شکم و پهلو

  • کاهو سریعترین راه لاغری شکم

کاهو حاوی فیبر و آب فراوانی  است که مصرف آن سبب احساس سیری بیشتر خواهد شد .

  • لوبیا

لوبیا به دلیل فیبر و پروتئین بالا موجب احساس سیری بیشتر می شود به طوری که شما نیازی به خوردن غذاهای دیگر نخواهید داشت .

  • چای یخی

به جای نوشیدنی های پرکالری مانند نوشابه و دلستر،  چای یخی مصرف نمایید تا کالری مصرفی شما و چربی هایتان در طولانی مدت کاهش یابد .

  • سرکه سیب سریعترین راه لاغری شکم

سرکه سیب با تحریک آنزیم چربی سوزی سبب تنظیم سطح قند خون و کاهش احساس گرسنگی و سیری می شود.

دارچین - سریعترین راه لاغری شکم و پهلو

  • دارچین

دارچین دارای طبع گرمی  است و برای لاغر شدن افراد سرد مزاج مفید است زیرا سوخت و ساز بدن و چربی سوزی را افزایش می دهد . از دارچین می توانید به جای شکر استفاده کنید.

  • آب سریعترین راه لاغری شکم

برای لاغر شدن همیشه آب بنوشید چرا که آب اشتها را کم و سرعت سوخت و ساز بدن را  افزایش و بدن را پاکسازی می کند پس همیشه 8 لیوان آب در روز بنوشید و حتما قبل از غذا آب خنک بخورید تا بدن برای گرم کردن آن کالری بیشتری بسوزاند و وزن کاهش یابد .

  • آجیل

آجیل میزان زیادی فیبر و اسیدهای چرب امگا 3 دارد که باعث کاهش میزان کلسترول و لاغری شما می شود.

  • کنجد

 کنجد دارای طبع گرم است و موجب چربی سوزی در می شود.

  • هل سریعترین راه لاغری شکم

هل سبب لاغری و کاهش وزن می شود زیرا  خاصیت چربی سوزیدارد .

  • چوب میخک

چوب میخک در لاغری اثر مثبتی داردپس آن را جایگزین مواد غذایی مضر کنید .

  • زردچوبه

برای بالا بردن سلامتی و افزایش جذب و هضم چربی هااز زرد چوبه استفاده نمایید .

سیاه دانه - سریعترین راه لاغری شکم و پهلو

  • سیاه دانه سریعترین راه لاغری شکم

سیاه دانه خواص زیادی برای  سوزاندن چربی های شکم و پهلو دارد پس از آن غافل نشوید .

  • ورزش کنید

برای لاغری شکم حداقل 3 بار در هفته باید ورزش کنید. ورزش های هوازی مانند شنا ،دوچرخه سواری ، دو، پیاده روی ، طناب زدن  و... تاثیر زیادی در کاهش وزن دارند . برای کاهش موثر چربی شکم، سه تا پنج بار در هفته، هر بار 30 دقیقه فعالیت های هوازی نسبتا شدید صبح ها قبل از خوردن صبحانه انجام دهید.

بهترین حرکات ورزشی برای لاغری شکم و پلو

درازنشست سریعترین راه لاغری شکم و پهلو

دراز نشست - سریعترین راه لاغری شکم و پهلو

کرانچ کج سریعترین راه لاغری شکم و پهلو

کرانچ کج - سریعترین راه لاغری شکم و پهلو

کرانچ معکوس سریعترین راه لاغری شکم و پهلو

کرانچ معکوس - سریعترین راه لاغری شکم و پهلو

پیاده روی سریعترین راه لاغری شکم و پهلو

پیاده روی - سریعترین راه لاغری شکم و پهلو

3500 کالری بسوزانید

برای کم کردن نیم کیلو از چربی های بدن، باید 3500 کالری بسوزانید به این معنی که هفته ای 500 کالری از کالری های مصرفیتان را کم کنید .

برنامه کاهش وزن سریع در یک هفته

اگر می خواهید به سرعت وزن کم کنید و قرار است هفته دیگر به جشنی بروید که لباس هایتان برایتان کوچک شده اند ، این رژیم به شما کمک می کند در کوتاهترین زمان ممکن وزن خود را تا 8 کیلوگرم کاهش دهید البته شما به شرطی وزن مورد نظر را کم می کنید که مو به مو برنامه زیر را رعایت کنید .

در این رژیم غذایی این نکته را در نظر داشته باشید که میزان تغییر وزن افراد مختلف می تواند کاملا متفاوت باشد، اما در این که وزن کم می کنید هیچ شکی نیست.

یکی از سریع ترین روش های سالم و طبیعی برای کاهش وزن که می تواند برای تمام گروه های سنی قابل استفاده باشد رژیم «جنرال موتورز» (GM) است .

این رژیم غذایی را می توانید در دو هفته متوالی ادامه دهید اما نباید بیش از دو هفته ، این رژیم را ادامه دهید . اگر بخواهید این رژیم را برای بیش از دو هفته ادامه دهید باید پس از گرفتن دو هفته رژیم بین آن یک هفته استراحت قرار دهید اما در این یک هفته نباید غذاهای پرکالری مصرف نمایید .

هنگامی که این برنامه غذایی را دنبال کردید نباید به هیچ عنوان استرس را به خود راه دهید . همچنین باید خواب کافی داشته باشید و همانگونه که در برنامه غذایی گفته شده غذا بخورید و کمتر از آن غذا مصرف نکنید و خود را گرسنه نگه ندارید.

مهم ترین نکته این رژیم این است که قبل از تمام شدن هفته خود را وزن نکنید زیرا وزن کردن زیاد موجب دلسردی شما از رژیم و رها نمودن آن می شود.

کاهش وزن سریع -سریعترین راه لاغری شکم و پهلو

سریعترین راه کاهش وزن در هفت روز

روز اول

اولین روز رژیم مهم ترین روز آن است که باید فقط در این روز میوه و آب مصرف کنید و از خوردن سایر خوراکی ها اجتناب نمایید. در این رژیم غذایی حدود 8 تا 12 لیوان آب بنوشید . بهترین میوه ها برای این رژیم سیب، هندوانه، خربزه وانارهستند و میوه ای که نباید اصلا از آن مصرف کنید موز می باشد. شما می توانید هر وقت احساس گرسنگی نمودید میوه و آب مصرف کنید.

روز دوم

در روز دوم رژیم که مختص به سبزیجات است شما باید سبزیجات خام و پخته و آب پز شده اما بدون اضافه کردن روغن مانند لوبیای پخته، هویج، بروکلی، خیار، کدو، کاهو و کلم استفاده کنید و می توانید این سبزیجات را ترکیب کنید و برای خودتان سالاد درست کنید ولی روی آن سس نریزید فقط با مقداری سرکه سیب و آبلیمو آن را میل کنید. در این روز نیز مانند روز اول 8 تا 10 لیوان آب بخورید و اگر دچار بیرون روی زیاد شدید اصلا نگران نشوید .

در این روز از رژیم غذایی حتی می توانید سیب زمینی آبپز هم بخورید، ولی بهتر است آن را درصبحانه مصرف کنید تا کربوهیدرات های آن طی روز بسوزند.

روز سوم

در روز سوم از سریعترین راه لاغری شکم و پهلو رژیم شما مجاز به خوردن انواع میوه و سبزیجات به غیر از موز و سیب زمینی هستید . امروز هم در کنار خوردن سبزیجات و میوه باید 8 تا 10 لیوان آب بخورید .

در روز سوم رژیم از میوه برای صبحانه و برای ناهار از سبزیجات به شکل سوپ یا سالاد و برای میان وعده دوباره از میوه و برای شام از سبزیجات استفاده کنید. ترتیب استفاده از میوه ها و سبزیجات و یا ترکیب کردن آنها به ذائقه شما بستگی دارد.

روز چهارم

در روز چهارم از رژیم غذایی ژنرال موتورز شما مجاز به استفاده از 8 تا 10 عدد موز به همراه سه لیوان شیر هستید و به غیر از این دو شما هیچ چیز دیگری نباید بخورید.

شاید فکر کنید با این سهمیه شیر و موز ممکن است گرسنه شوید اما باید بدانید اگر سهمیه شیر و موز خود را به صورت مناسب برای تمام روزتان تقسیم کنید ، احساس گرسنگی شما را اذیت نمی کند.

در این روز هم مانند سایر روزها آشامیدن 8 تا 12ز لیوان آب فراموش نشود . شما می توانید در این روز سه لیوان شیرتان را را برای صبحانه، ناهار و شام بگذارید تا همراه با موز در تمام روز سیر بمانید.

میوه - سریعترین راه لاغری شکم و پهلو

روز پنجم

روز پنجم یک روز رویایی برای شماست زیرا در این روز قرار است یک پیمانه برنج بدون روغن و 250 گرم گوشت سفید یا قرمز بدون چربی بخورید! در روز پنجم شما نیمی از راه را طی کرده اید و می توانید از سبزیجات و میوه ها نیز استفاده کنید .

امروز مجاز به خوردن سوپ سبزیجات بدون روغن شامل کدو، کلم، هویج و بروکلی، هستید و همچنین می توانید سیب، پرتقال و گریپ فروت بخورید . در این روز باید 6 تا 7 عدد گوجه فرنگی بخورید تا اسید اوریک بدنتان افزایش یابد همچنین آشامیدن حداقل 10-12 لیوان آب در این روز فراموش نشود.

روز ششم

آیا تا این روز از رژیمتان موفق بوده اید ؟ اگر این چنین است باید بدانید تا این روز حتما دیگر عملکرد سیستم گوارشیتان بهبود یافته و متابولیسم بدنتان افزایش یافته است .

امروز شما مجاز به خوردن یک پیمانه برنج برای وعده ناهار و سبزیجات به صورت خام یا پخته برای باقی روز هستید همچنین در این روز باید 8 تا 12 لیوان آب بنوشید. در روز ششم شما اجازه ی مصرف 250 گرم گوشت سفید یا قرمز بدون چربی را دارید.

روز هفتم

امروز روز آخر این رژیم و روز وزن کردن شماو دیدن نتیجه آن با چشمتان است . در این روز شما مجاز به مصرف برنامه غذایی روز ششم به همراه یک لیوان آب میوه طبیعی تهیه شده در منزل هستید .

در روز آخر رژیم مانند روزهای قبل نوشیدن آب به مقدار 10 تا 12 لیوان فراموش نشود . در روز آخر این رژیم علاوه بر دیدن  سریعترین راه لاغری شکم و پهلو پوستتان نیز روشن تر می شود .

در پایان روز هفتم این رژیم مجاز هستید خود را وزن کنید . بعد از این رژیم غذایی دیگر پر خوری را کنار بگذارید و نتیجه تلاش و کارتان را در روزهای آینده از دست ندهید.

نکته 1:برای اینکه کاهش وزن بیشتری از این رژیم حاصل شود بهتر است روز 45 دقیقه پیاده روی کنید.

نکته 2: آشامیدن چای سبز و قهوه بدون شیر و شکر در تمام روزهای این رژیم غذایی مجاز است.