چیدمان اتاق کودک مهم است. نکاتی را باید برای چیدمان اتاق کودک مد نظر قرار داد. انتخاب لوازم هم در چیدمان اتاق کودک مهم است.


چیدمان اتاق کودک به شدت امر مهمی است که باید نکات ضروری برای آن در نظر گرفت. شاید تصور ما این باشد هنر چه اتاق را شلوغ‌تر کنیم و پر از رنگ‌های مختلف باشد، جذاب‌تر است اما از این نکته غافل شویم که در چیدن اتاق و انتخاب وسیله‌های اتاق کودک دنبال چه هستیم؟ آیا صرف زیبایی و رنگ و وارنگ بودن آن کافی است؟ آن چه در چیدن اتاق کودک اهمیت بسیار دارد که اجازه خلاقیت را از به کودک بدهیم. اتاقی از قبل چیده شده با وسایلی که هر کدام باید نظم آهنین داشته باشند شاید برای پدر و مادره جذاب باشد اما برای کودک نه. تا می‌توانید در اتاق کودک وسایلی قرار دهید که خلاقیت کودک شما را زنده کند و خودش اجازه دخل و تصرف داشته باشد. از طرفی باید این نکته را در نظر داشت که اتاق را برای خودتان نچینید. شاید روزی هر کدام از ما اتاقی با سلیقه خودمان می‌خواستیم که نداشته‌ایم اما دلیل نمی‌شود که کودکمان نیز همان اتاق را دوست داشته باشد که در خیال ما است.

اتاق کودک را چگونه بچینیم؟

دیوار اتاق

دیوار اتاق کودک را محلی در نظر بگیرید که در اختیار اوست. می‌توانید از رنگ‌های قابل شست و شو استفاده کنید که نگران کثیف شدن دیوارها نباشید. برای ایجاد طرحی در تزیین اتاق کودک که ماندگاری بالایی داشته باشد بهتر است از یک رنگ خنثی برای دیوار استفاده کنیم که به‌ عنوان یک بوم خالی برای اشیاء تزئینی و سلیقه‌ های مختلف استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید رنگ و الگوی خاص خود را معرفی کنید بهتر است الگو را فقط به یک دیوار یا سقف محدود کنید و دقت داشته باشید، حتماً موتیف به اندازه کافی ملایم باشد تا کل فضا را تحت تاثیر قرار ندهد.

قفسه‌بندی

چیدمان را در اختیار کودک قرار دهید.در اتاق‌ خواب سازمان‌ دهی فضا و ذخیره‌سازی خوب اتاق است و این ویژگی در اتاق‌ خواب کودک به دلیل تعدد و تنوع اسباب کودک اهمیت بسیار زیادی دارد. هرگونه ذخیره‌ سازی که برای آن در نظر دارید، باید ترکیبی کامل از فرم، عملکرد، اما مهم‌تر از همه یک مقدار سرگرم‌ کننده باشد و حالت خشک و کسل‌کننده نداشته باشد.

تخت‌خواب

در خریدن تخت کودک باید به سوالاتی هم چون اندازه مناسب سرویس خواب کودک باید چقدر باشد، ایمنی تخت باید چگونه باشد، یا طرح و مدل مناسب برای سرویس خواب چیست و خیلی مسائل دیگر که بر سلامت خواب و رشد کودک ما تأثیر می‌گذارند، پاسخ دهید. بودجه مورد نظر، قد کودکتان، ابعاد اتاق موردنظر، کلیت دکوراسیون و رنگ اتاق و اندازه تخت را باید در نظر بگیرید و با دقت انتخاب نمایید.

اتاق کودک را چگونه بچینیم؟

فضای خصوصی در اتاق

اگر کودکی خود را به یاد بیاوریم همیشه به دنبال جایی بودیم که از چشم همه به دور باشیم و دنیای خودمان باشد. می‌توانید این فضا را با یک خیمه چادری رنگی زیبا در داخل اتاق برای کودک فراهم کنید تا فضای محرمانه و خصوصی برای فرزند خود ایجاد کنید. همچنین اهمیت نورپردازی هنگام تزئین اتاق‌ خواب کودک را جزو موارد ارزشمند داشته باشید: چراغ‌های سقفی به ایجاد یک محیط آرام و دلپذیر کمک می‌کند، از نقاط نوری گرم استفاده کنید، با استفاده از روشنایی مخفی در بالا یا در کنار تخت فضایی مناسب برای مطالعه یا تعویض لباس کودک ایجاد نمایید.

سقف اتاق کودک

شاید برای یک بزرگسال سقف اتاق اهمیتی نداشته باشد اما سقف اتاق کودک به مهمی دیوارهای آن است. سقف اتاق کودک فرصتی مناسب برای حرکات جسورانه را فراهم می‌آورد البته نباید تزیین آن‌ جوری باشد که کل اتاق را تحت تأثیر قرار دهد. برای مثال استفاده از سقف‌های کاذب با اشکال مختلف و نورپردازی می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای تزیین اتاق کودک باشد.