با شناخت درست انواع کفپوش‌ها می‌توانید انتخاب مناسب تری داشته باشید. بخصوص هنگامی که به دنبال رهن و اجاره خانه هستید اینکه کفپوش، مدلی باشد که شما کمتر به دردسر بیفتد مسئله‌ای است که باید حتما به آن توجه کنید.

کفپوش سنگی

سلیقه‌های کلاسیک، کفپوش‌های سنگی را می‌پسندند. سنگ مرمر سفید و سنگ تراورتن سنگ گرانیت گزینه‌های مناسبی برای کفپوش آشپزخانه هستند. طرح و رگه‌های سنگ طبیعی زیبایی خاصی به آن‌ها می‌بخشد.

c2

کفپوش سرامیکی

کفپوش‌های سرامیکی برای آشپزخانه کارآمد و زیبا هستند. طرح‌های مختلفی از کفپوشهای سرامیکی امروزه وجود دارند. انواعی که ظاهری پارکت مانند دارند برای کفپوش آشپزخانه گزینه خوبی هستند.

کفپوش وینیل

کفپوش وینیلی از ایده ال ترین کفپوش‌ها برای آشپزخانه هستند چون در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارند و به ندرت دچار خراشیدگی و ساییدگی و رنگ پریدگی می‌شوند. این کفپوش‌ها از جنس پی وی سی هستند و طول عمر بالایی دارند به همین دلیل می‌توان کفپوش‌های وینیل را بهترین کفپوش برای آشپزخانه دانست. کفپوش PVC را می‌توان به راحتی تعمیر کرد. تایل‌های آسیب دیده را جدا و بدون آسیب به سایر بخش‌ها، آن را تعویض می‌کنند. اگر کفپوش وینیل را برای آشپزخانه انتخاب کردید، از سایش وسایل پلاستیکی با آن خودداری کنید، زیرا در دراز مدت سبب تغییر رنگ آن خواهد شد.

c3

کفپوش چوبی

کفپوش‌های چوبی با توجه به جنس چوب و نوع گره‌های آن (موازی یا بافت دار) دارای تنوع زیادی هستند. انواعی که از چوب‌های نرم مثل کاج و صنوبر درست شده اند، ارزان تر از سایر مدل‌ها هستند؛ اما برای محیط آشپزخانه چندان مناسب نیستند. نوع سخت کفپوش‌های چوبی از جنس بلوط یا افرا هم در آشپزخانه استفاده می‌شوند و مقاومت بالایی دارند ولی قیمت آن‌ها هم بالا است. به طور کلی چون چوب وقتی در معرض رطوبت و آب قرار گیرد پوسیده می‌شود و همچنین محیط مناسبی برای رشد حشرات است، انتخاب مناسبی برای آشپزخانه نیست و بهتر است برای بخش‌های دیگر خانه مثل پذیرایی و اتاق خواب استفاده شود. انواع جدید پارکت چوبی که با وارنیش پوشیده می‌شوند مقاومت بالاتری نسبت به رطوبت دارند و می‌توانید در صورتی که اصرار به استفاده از پارکت چوبی در آشپزخانه دارید، از آن‌ها استفاده کنید.

c4

کفپوش لمینت

بهترین کفپوش برای آشپزخانه منزل لمینت است. پارکت لمینت طرح شبیه کفپوش‌های چوبی دارند و دوام بالایی دارد و قیمت مناسبی هم دارد. کفپوش‌های لمینت طرح چوب و سنگ برای آشپزخانه مناسب‌اند و در برابر خش و لکه مقاوم هستند.

کفپوش چوب پنبه ای

کفپوش‌های چوب پنبه ای نرم و راحت هستند و علاوه بر زیبایی آشپزخانه، عایق صوتی و حرارتی هم هستند. این کفپوش از بهترین کفپوش برای آشپزخانه است و قابلیت نصب روی سایر کفپوش‌ها را هم دارد. تنها عیبی که می‌تواند برای کفپوش چوب پنبه ای مطرح کرد، مقاومت ضعیف آن‌ها در برابر خراشیدگی است.

c5

کفپوش مشمع

یکی بهترین کفپوش‌ها که برای آشپزخانه‌ها استفاده می‌شود، کفپوش مشمع است. این کفپوش سطحی بسیار نرم دارد و قابل بازیافت است. کفپوش مشمع تنوع رنگ بالایی دارد و به هنگام تجزیه شدن آلودگی تولید نمی‌کند. این کفپوش به راحتی، با چسب به کف زمین چسبانده می‌شود.

کفپوش اپوکسی

 کفپوش اپوکسی سه بعدی یا ساده هم به عنوان کفپوش تزئینی مورد استفاده قرار می‌گیرد و هم نوعی کفپوش بهداشتی است. به دلیل خواصی مثل مقاومت در برابر سایش، حرارت و آنتی باکتریال بودن بهترین کفپوش برای آشپزخانه است. این کفپوش‌ها در رنگ‌های مختلف وجود دارند و دارای شفافیت و جلای بالا هستند.

c6

 

بهترین کفپوش برای آشپزخانه منزل کدام است؟

کاشی و سرامیک به عنوان کفپوش آشپزخانه، راحت شسته می‌شوند و اثر لک بر روی آن‌ها نمی‌مانند. عدم ماندگاری لکه بر روی سرامیک از ویژگی‌های بارز این کفپوش است که باعث محبوبیت آن شده است. قیمت کفپوش سرامیکی در مقایسه با سایر کفپوش‌ها مناسب تر است و افراد با هر نوع بودجه می‌توانند نسبت به خرید آن اقدام نمایند. کاشی و سرامیک طرح و رنگ‌های مختلفی دارند. برای همین دستتان برای انتخاب باز است. کاشی و سرامیک کف آشپزخانه جلوه زیبایی به فضا می‌بخشد و قابل شستشو است؛ اما برای انتخاب آن‌ها حتماً به دکوراسیون آشپزخانه و کابینت هم دقت کنید.

آشپزخانه‌هایی که با لمینیت یا پی وی سی کفپوش می‌شوند، محیط آشپزخانه را گرم و دل‌نشین می‌کنند؛ اما این نوع کفپوش‌ها نسبت به آب مقاوم نیستند.

شاید بهترین کفپوش برای آشپزخانه کفپوش‌های سنگی گرانیتی هستند. این کفپوش‌ها نسبت به کاشی و سرامیک گران تر هستند. سنگ‌های گرانیت به دلیل لعابی که دارند دیرتر کدر می‌شوند و انتخاب مناسبی برای کف آشپزخانه هستند.

افرادی که به سبک روستیک علاقمند هستند معمولاً کفپوش چوبی را برای آشپزخانه خود انتخاب می‌کنند. می‌توانید از فرش هم برای کفپوش آشپزخانه استفاده کنید ولی نگهداری از فرش در آشپزخانه کمی‌سخت است.

راستی اگر دنبال رهن و اجاره خانه هستید به وب سایت آدرس سر بزنید.