اسپوتنیک به نقل از مجله sage نوشت: تأثیر مستقیم رژیم غذایی بر سلامت قلب و عروق در انسان توسط دکتر نیکول فیشر مورد بررسی قرار گرفته است.

این متخصص اطمینان می‌دهد که کنترل برخی غذاهای خاص در رژیم غذایی می‌تواند خطرات حمله قلبی یا سکته را افزایش یا کاهش دهد. قانون اصلی رژیم غذایی بر حفظ قلب سالم افزایش مقدار سبزیجات، مغزیجات، میوه‌ها و توت‌هاست که حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی هستند.

سبزیجات کاملاً با کلسترول اضافی خون مبارزه می‌کند، کلسترول بد را از بدن خارج می‌کند و رگ‌های خونی را تمیز می‌کند. توت سرشار از آنتی‌اکسیدان است که از سلول‌ها در برابر آسیب و پیری زودرس محافظت می‌کند.  میوه‌ها و سبزیجات هم به مقدار زیاد حاوی ویتامین C - ماده اصلی سازنده کلاژن هستند. مقدار کافی از آن در رژیم غذایی خاصیت ارتجاعی دیواره رگ‌های خونی را فراهم می‌کند و استقامت عضله قلب را افزایش می‌دهد.

پرهیز از چربی‌های ناسالم قسمت مهمی از یک رژیم غذایی سالم است. خطرناک‌ترین چربی‌ها از نوع ترانس و به دنبال آن چربی‌های اشباع‌شده حیوانی هستند. استفاده بیش از حد آنها منجر به انسداد رگ‌های خونی و عروق می‌شود که به طور حتم بار قلب را افزایش می‌دهد و موجب استهلاک قلب می‌شود.