نکته مهم برای رفتن به سفرهای نوروزی مدیریت هزینه‌ها است. در مدیریت هزینه‌ها تهیه برنامه سفر و یک لیست از تمام هزینه‌های آن موضوع بسیار حیاتی است. فراموش نکنید در این لیست حتما هزینه‌های اقامت و خورد و خوراک را هم ثبت کنید. پس از تکمیل لیست نوبت به حذف موارد غیرضروری و جایگزینی بعضی موارد برای کم کردن هزینه‌ها است.

کاهش هزینه‌های اقامت

اولین قدم برای کاهش هزینه‌های سفر انتخاب اقامتگاه متناسب با بودجه‌ است. نباید فراموش کرد که به خاطر کاهش هزینه امنیت و رفاه را فدا نکنید. به عنوان مثال افرادی که به شمال کشور سفر می‌کنند به جای رزرو هتل یا اجاره ویلا در شمال یک اقامتگاه بوم گردی را اجاره کنند و تا حد زیادی در هزینه‌های سفر صرفه‌جویی کنند.

کاهش هزینه‌های خورد و خوراک

برای کاهش هزینه‌های سفر بهتر است به جای صرف غذا در رستوران‌ها، آشپزی را خود مسافران انجام دهند تا علاوه بر صرفه‌جویی، لذت سفر را بیشتر کنند. پس با انتخاب اقامتگاهی که به امکان آشپزی بدهد می‌توان این لذت را تجربه کرد.

به عنوان مثال افرادی که با خانواده یا دوستان به شیراز سفر می‌کنند می‌توانند با سکونت در اقامتگاه بوم گردی در شیراز این شرایط را فراهم کنند.

کاهش هزینه‌های رفت‌وآمد

ممکن است با قطار یا اتوبوس سفر کنید. در این حالت مدیریت هزینه‌های رفت و آمد، چه برای جابجایی بین شهری و چه برای رفت‌وآمد درون شهری، بسیار مهم است.

برای این کار حتما در برنامه سفر خود مکان‌هایی را که قرار است دیده شود را باید یادداشت کرد و با علامت زدن آن‌ها روی نقشه محدوده‌ای که در آن رفت‌وآمد بیشتری دارید را شناسایی کرده؛ اقامتگاه‌ را در همان محدوده انتخاب کنید. با این کار خیلی راحت هزینه جابجایی بین اقامتگاه و مکان‌های مورد علاقه‌ را می‌توان کاهش داد.

به عنوان مثال اگر مقصد چابهار است با سکونت در هتل آپارتمان در چابهار و در نزدیکی ساحل  می‌توان هزینه‌های رفت‌وآمد به ساحل، بازارها و جاذبه‌های اطراف آن را به صفر رساند.